• 1402/02/12
  • - تعداد بازدید: 23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون

نشست کمیته طرح مداخله بهداشتی کنترل بیماری سالک در مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون

1402/02/12


کمیته طرح مداخله بهداشتی کنترل بیماری سالک در مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، مسوول واحد مبارزه با بیماریهای واگیر مرکز بهداشت شهید پیرویان با بیان اینکه سالک یک بیماری انگلی است که بر اثر انگل لیشمانیا (Leishmania) ایجاد می‌شود، گفت: انگل لیشمانیا در بدن پشه خاکی ماده رشد و تکثیر می یابد و بیماری سالک از طریق نیش پشه خاکی آلوده به انگل، به انسان منتقل می شود.

 
 

مهندس "علی نجفی" افزود: برای کنترل این بیماری علاوه بر جونده کشی و بهسازی محیط، جمع آوری فضولات دامی و نظارت بر دامداری ها، جمع آوری نخاله های ساختمانی و زباله های سطح شهر و روستا نیز تاثیر بسزایی دارد.

  او ادامه داد: در طرح مداخله بهداشتی پیشگیری از سالک با مشارکت سازمان های مربوط، در کانون های بیماری، اقدامات عملیاتی مانند بهسازی محیط، کنترل و مبارزه با ناقلان و مخازن این بیماری اجرا و فعالیت ها به طور مستمر پایش خواهد شد.

  نجفی ضمن ارایه آمار ابتلا به سالک، ناقلین و مخازن و چرخه این بیماری، بر ضرورت افزایش بیماریابی و آگاهی بخشی به مردم تاکید و ابراز امیدواری کرد با مشارکت های برون بخشی بتوان گامهای موثری در زمینه کنترل بیماری سالک برداشت. 

 
 

 در این نشست "زهرا طهماسبی" معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان و کارشناسان واحد آموزش سلامت و سلامت محیط مرکز بهداشت شهید پیرویان کازرون حضور داشتند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 77829
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید