• 1399/09/09
  • - تعداد بازدید: 299
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون

نشست برنامه ریزی آغاز به کار طرح "شهید حاج قاسم سلیمانی" در فرمانداری ویژه کازرون

1399/09/09

مقدمات اجرای طرح محله محور و خانه محور مدیریت و کنترل اپیدمی کووید19 با عنوان "شهید حاج قاسم سلیمانی" در کازرون کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، رییس شبکه در نشست اعضای ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری ویژه گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با دستور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با راهبرد کنترل کووید19 مبتنی بر برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" در شهرستان کازرون و با هدف قطع زنجیره انتقال کروناویروس، کاهش بیماران بستری و کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری کووید19، با مشارکت های بین بخشی و استفاده از توانمندی نیروهای بسیج سپاه و داوطلبان مردمی اجرا خواهد شد.

 
 

دکتر "بندر برامکی" با بیان اینکه اجرای این طرح نوعی مدیریت تهاجمی در مقابله با کروناویروس است، افزود: راهبردهای اصلی در اجرای این طرح تشدید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی، بیماریابی فعال و پیگیری مراقبت های بعدی از مبتلایان به کووید19، نظارت بر رعایت قرنطینه خانگی مبتلایان و قطع زنجیره انتقال بیماری است.

او اضافه کرد: در این طرح فرماندار به عنوان فرمانده قرارگاه، رییس شبکه بهداشت و درمان معاون قرارگاه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فرمانده عملیات، شهرداری و هلال احمر به عنوان اعضای قرارگاه به صورت منسجم در راستای مقابله با کرونا فعالیت می کنند.

برامکی ادامه داد: کمیته های این قرارگاه شامل کمیته حمایت و نظارت بر قرنطینه خانگی و غیرخانگی بیماران، کمیته رهگیری و مراقبت، کمیته آموزش همگانی و کمیته پایش و ارزیابی است که در هر کمیته یک نفر از نمایندگان فرمانداری حضور خواهد داشت.

 
 

این مقام مسوول شبکه بهداشت و درمان ضمن تاکید به لزوم مراجعه روزانه مردم به سامانه salamat.gov.ir و ثبت اطلاعات مربوط به وضعیت سلامت خود، ابراز امیدواری کرد با عزم و اراده جدی و الگوبرداری از راه و روش شهید سلیمانی، بتوانیم در مهار ویروس کرونا به موفقیت دست یابیم.

در پایان این نشست که با حضور "داریوش دهقان" فرماندار ویژه کازرون، "زهرا طهماسبی" معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان و سایر اعضا در فرمانداری ویژه برگزار شد کمیته های چهارگانه تشکیل و وظایف هر کدام از کمیته ها مشخص شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 33239
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید