• 1401/03/06
  • - تعداد بازدید: 223
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون

غربالگری فشارخون کارکنان پروژه "سد نرگسی" بخش "بالاده" شهرستان کازرون

1401/03/06


بسیج استانی پیشگیری و کنترل فشارخون بالا در بخش "بالاده" از توابع شهرستان کازرون، با سنجش فشارخون کارکنان پروژه "سد نرگسی" آغاز شد.

 
 

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، معاون بهداشتی شبکه گفت: بیماری فشارخون بالا مهمترین عامل خطر قابل تغییر مرگ و میر زودرس ناشی از بیماری های قلبی عروقی در ایران و جهان است و از آنجایی که بسیاری از بیماران مبتلا به پرفشاری خون از بیماری خود اطلاع ندارند و در صورت اطلاع برای درمان  اقدام نمی کنند، به این بیماری لقب «قاتل خاموش» داده اند. 

 
 

"زهرا طهماسبی" با اشاره به آغاز طرح بسیج استانی کنترل فشار خون بالا از 27 اردیبهشت در سراسر استان فارس، افزود: شناسایی بیماران مبتلا به پرفشاری خون و ارائه خدمات مراقبتی به این بیماران از اهداف اجرای این طرح و کنترل این عامل خطر مهم در بیماری های قلبی و عروقی است.

 
 

او اضافه کرد: با هماهنگی های انجام شده از سوی مسوول مرکز خدمات جامع سلامت شهر بالاده و ناظر بهداشتی این مرکز با دست اندرکاران پروژه سد نرگسی، ضمن غربالگری 40 نفر از کارکنان و کارگران این پروژه، 5 نفر بیمار مبتلا به پرفشاری خون و 4 نفر نیز مشکوک به بیماری شناسایی و از سوی پزشک مرکز معاینه شدند.

این طرح تا 27 خرداد برای افراد بالای 18 سال اجرا خواهد شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 61134
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید