• 1399/07/29
  • - تعداد بازدید: 424
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون

برگزاری دوره آموزشی "تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا" به شیوه وب کنفرانس ویژه دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی کازرون

1399/07/29


کارشناس مسوول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون از برگزاری دوره آموزشی " تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا" به شیوه وب کنفرانس برای دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، "زهرا داودی" گفت: این کارگاه آموزشی با هدف تاکید بر اهمیت نقش تغذیه در سلامتی و آشنایی بیشتر جوانان با الگوهای تغذیه ای سالم به ویژه در بحران شیوع کروناویروس برگزار شد.

 
 

کارشناس واحد تغذیه مرکز بهداشت شهید پیرویان و مدرس این دوره آموزشی، داشتن تغذیه مناسب و الگوی غذایی سالم را نیازمند دو اصل مهم وجود تعادل و تنوع در مصرف مواد غذایی دانست و افزود: تعادل به معنای مصرف مقادیر کافی از مواد غذایی مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن و تنوع مصرف مواد غذایی از گروه های اصلی مواد غذایی است.

"سعیده شاه امیریان" پنج گروه اصلی مواد غذایی را گروه "نان و غلات"، "سبزی ها"، "میوه ها"، "شیر و لبنیات"، "گوشت و پروتئین های گیاهی" نام برد و اضافه کرد: گروه متفرقه چربی ها و قندها باید کمترین مصرف را داشته باشند.

این کارشناس تغذیه رمز برخورداری از بدن سالم را انتخاب الگوی غذایی سالم، مصرف روزانه مایعات کافی به میزان 6 تا 8 لیوان و داشتن 30 دقیقه تحرک بدنی مناسب برشمرد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 31309
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید