04 تیر 1405

  • 1405/03/31
  • - تعداد بازدید: 20
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان کازرون

نشست بین‌بخشی هماهنگی اجرای برنامه‌های سلامت دانش‌آموزان در شبکه بهداشت و درمان کازرون

نشست بین‌بخشی هماهنگی اجرای برنامه‌های سلامت دانش‌آموزان در شبکه بهداشت و درمان کازرون و با حضور کارشناسان بهداشتی اداره آموزش و پرورش کازرون، "جره" و "بالاده"، "خشت" و "کنارتخته" و آموزش و پرورش عشایری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، مهندس "محمد احمدی" معاون بهداشت شبکه هدف از برگزاری این نشست را ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان، توسعه همکاری‌های مشترک میان حوزه بهداشت و آموزش و پرورش و بهبود شاخص‌های سلامت دانش‌آموزی عنوان کرد و گفت: تحقق سلامت دانش‌آموزان به عنوان یکی از اولویت‌های مهم نظام سلامت، نیازمند همکاری و هماهنگی مستمر دستگاه‌های مرتبط است.

نشست بین‌بخشی هماهنگی اجرای برنامه‌های سلامت دانش‌آموزان در شبکه بهداشت و درمان کازرون

کارشناس مسوول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون نیز ضمن تشریح محورهای این نشست، به مشکلات و چالش‌های موجود در اجرای معاینات دانش‌آموزان پایه‌های هدف، تکمیل فرم‌های ارزیابی معاینات و همچنین ضرورت تکمیل واکسیناسیون و مراقبت‌های پزشکی و غیرپزشکی نوآموزان بدو ورود به مدرسه و پیش‌دبستانی‌ها اشاره کرد.

"زهرا داودی" با بیان اینکه والدین باید جهت اجرای برنامه سنجش نوآموزان در بهار و تابستان سال ۱۴۰۵، انجام مراقبت‌های پزشکی، غیرپزشکی و تکمیل واکسیناسیون فرزندان خود به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و پزشکان خانواده مراجعه کنند، گفت: مشارکت مدیران آموزش و پرورش با مراقبان سلامت مراکز بهداشتی برای دستیابی به پوشش صددرصدی معاینات دانش‌آموزان پایه‌های هدف ضروری است.

او افزود: ارائه گزارش عملکرد برنامه تربیت سفیران سلامت دانش‌آموزی در سال تحصیلی گذشته، بررسی وضعیت اجرای دستورالعمل‌های بوفه مدارس، تشدید نظارت بر پایگاه‌های تغذیه سالم و جلوگیری از عرضه اقلام خوراکی غیرمجاز در مدارس، از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

داودی همچنین بر ضرورت نصب پوستر اقلام مجاز و غیرمجاز خوراکی در بوفه مدارس، نظارت بر وضعیت بهداشت محیط مدارس شامل سرویس‌های بهداشتی، کلاس‌های درس و محوطه مدارس و همچنین جلوگیری از توزیع مواد غذایی غیربهداشتی، تاکید کرد.

این کارشناس سلامت نوجوانان، معرفی دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و چاقی برای دریافت مشاوره تخصصی تغذیه را ضروری خواند و از مسوولان ادارات آموزش و پرورس خواست نسبت به ارایه مکمل های دارویی استفاده نشده به شبکه بهداشت و درمان اقدام کنند.

در بخش دیگری از این نشست نیز کارشناس طب ایرانی شبکه با اشاره به اهمیت دوران دانش‌آموزی در شکل‌گیری عادات رفتاری، مباحثی پیرامون اصول شش‌گانه طب ایرانی شامل تغذیه سالم، پاکسازی بدن، سلامت روان، فعالیت بدنی، خواب سالم و هوای پاک ارائه کرد.

اجرای برنامه‌های آموزشی با محوریت سلامت فردی، تغذیه سالم، فعالیت بدنی، پیشگیری از سوانح و حوادث در تمامی مدارس و پایگاه‌های سنجش شهرستات، هماهنگی بیشتر در اجرای برنامه‌های سلامت مدارس، ارتقای آگاهی‌های بهداشتی، بهبود شاخص‌های سلامت دانش‌آموزان، پایش اجرای طرح مکمل‌یاری، تکمیل مراقبت‌های پزشکی دانش‌آموزان گروه هدف و پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی در نوجوانان در سال تحصیلی آینده از مصوبات این نشست بود.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 155242

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید