04 دی 1403

  • 1401/01/22
  • - تعداد بازدید: 189
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کازرون

ضرورت ثبت شکایات بهداشتی در سامانه تلفنی 190 رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی شهروندان

1401/01/22


رییس شبکه بهداشت و درمان کازرون بر ضرورت ثبت شکایات بهداشتی در سامانه تلفنی 190 رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی شهروندان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، دکتر "بندر برامکی" گفت: یکی از رسالت های کارشناسان سلامت محیط، نظارت بر رعایت موازین بهداشتی در واحدهای تهیه و عرضه مواد غذایی است که در دو سال اخیر و با آغاز همه گیری ویروس کرونا، این نظارت ها شدت یافته است.

او افزود: از ابتدای اسفند 1400 تا تاریخ 20 فروردین 1401، تعداد 6 هزار و 786 بازدید انفرادی کارشناسان سلامت محیط و هزار و 567 بازدید مشترک با کارشناسان سایر ادارات از واحدهای صنفی انجام و ضمن صدور 225 اخطار بهداشتی و معرفی به مراجع قضایی، 11 مورد تعطیلی اصناف نیز انجام شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان اضافه کرد: طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و عرضه مواد پروتئینی مانند قصابی ها و کبابی ها نیز از نیمه اسفند 1400 از سوی بازرسان سلامت محیط و اداره دامپزشکی آغاز شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت؛ که در این طرح سلامت مواد پروتئینی، رعایت بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی، بهداشت ابزار و تجهیزات کار و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی بررسی می شود.

برامکی با بیان اینکه پوستر شیوه ثبت تخلفات بهداشتی در سامانه تلفنی 190 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تمامی واحدهای صنفی شهرستان نصب شده است، اظهار داشت: در سه ماهه اخیر تنها 369 مورد شکایت در حوزه های مختلف بهداشتی در این سامانه از سوی همشهریان به ثبت رسیده است که در این زمینه از شهروندان تقاضا داریم شکایات بهداشتی را با ثبت در سامانه مذکور اطلاع رسانی کنند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 57900
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید