• 1401/07/30
  • - تعداد بازدید: 79
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کازرون

گرامیداشت روز بهورز در شهرستان کازرون

1401/07/30


با تلاش مرکز آموزش بهورزی کازرون و با حضور جمع کثیری از بهورزان، آیین گرامیداشت روز بهورز در کانون شهید "عسکری" این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در این آیین، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه این شهرستان ضمن گرامیداشت روز بهورز، از تلاش و خدمات بهورزان در ارایه خدمات سلامت به مردم روستانشین به ویژه در دوران اپیدمی ویروس کرونا قدردانی کرد.

 
 

"هادی صنعتی" افزود: مردم مناطق روستایی چشم امیدشان به بهورزانی است که با مهرورزی سلامت را به آنها هدیه می دهند و تلاش آنها در راستای حفظ و ارتقای سلامت جامعه کوچک روستایی است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان کازرون نیز در ادامه با بیان اینکه از سال 1363 شبکه های بهداشت و درمان در کشور راه اندازی شد، گفت: راه اندازی شبکه های بهداشت و درمان یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که موفقیت های بزرگی در عرصه بهداشت و درمان ایجاد کرده است.

 
 

دکتر "محسن معینی" افزود: ارایه خدمات بهداشتی سطح یک در خانه های بهداشت، از سوی بهورزان به عنوان سربازان خط مقدم عرصه سلامت، کاهش میزان مرگ و میر کودکان زیر پنج سال و مادران باردار و بهبود سایر شاخص های بهداشتی کشور را به همراه داشته است.

او اضافه کرد: در دوران پاندمی کووید19 نیز بهورزان خدمات ارزشمندی در زمینه غربالگری، بیماریابی و واکسیناسیون، به مردم در روستاهای دور و نزدیک ارایه دادند.

 
 

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان کازرون نیز در ادامه گفت: روز بهورز نمادی از تلاش، ایثار و فداکاری بهورزان در راستای ارتقای سطح سلامت جمعیت روستانشین است و دوران پاندمی کووید19، تجلی ایثار این پیشگامان عرصه سلامت بود.

"زهرا طهماسبی" افزود: با تلاش بهورزان، مراقبین سلامت و تمامی تلاشگران حوزه بهداشت، بیش از 45 هزار نمونه تشخیص قطعی ویروس کرونا در مرکز منتخب کووید19 کازرون انجام، قریب به 16 هزار بیمار مبتلا به کووید19 شناسایی و بیش از 386 هزار دز واکسیناسیون نوبت اول، دوم، سوم و چهارم  علیه کووید19 در این شهرستان انجام شده است.

او تدوین سند تقویت نظام شبکه و ابلاغ آن از سوی مقام معظم رهبری را موید اهمیت خدمات حوزه بهداشت دانست.

این آیین با حضور مسوول و مربیان مرکز آموزش بهورزی کازرون، کارشناسان ستاد شبکه و مرکز بهداشت شهید "پیرویان" و جمعی از بهورزان این شهرستان برگزار شد.

 
 
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 68120
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید