• 1401/12/21
  • - تعداد بازدید: 46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون

پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی با پرهیز از رفتارهای تهاجمی هنگام رانندگی

1401/12/21


جوانان جمعیت هلال احمر کازرون با اصول رانندگی ایمن و کنترل خشم آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، کارشناس مسوول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون گفت:"فاطمه کاویانی" کارشناس سلامت روان شبکه، جوانان جمعیت هلال احمر را با اصول پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی و رفتارهای تهاجمی در رانندگی آشنا کرد.

"زهرا داودی" افزود: بررسی های مختلف در زمینه پیشگیری از حوادث نشان می دهد بخشی از برنامه های آمادگی برای مقابله با حوادث، برخورداری از دانش کافی درباره علل وقوع حوادث و راههای برخورد با آنهاست و آگاهی و عبرت از نتایج وقوع حوادث تلخ باید منجر به عکس العمل مناسب در راستای حذف زمینه بروز آنها شود.

 
 

او اضافه کرد: ایجاد فرهنگ ایمنی در جامعه، رعایت استانداردهای فنی و نکات ایمنی، الزام به رعایت قوانین و مقررات و آموزش برای پیشگیری از حوادث، از مهمترین عوامل پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی به شمار می رود.

داودی ادامه داد: به طور کلی هیجان زدگی در رانندگی متاثر از سه مقوله داشتن شخصیت ناشکیبا، بی قرار و بی دقت، قدرت طلبی و زورمداری، بی پروایی و یاغی گری خیابانی و جاده ای است که با آموزش و داشتن مهارت ارتباطی موثر می توان از ایجاد سوانح و حوادث به دلیل خشم در رانندگی پیشگیری کرد.

در این کارگاه آموزشی که با حضور جمعی از جوانان جمعیت هلال احمر کازرون برگزار شد، جوانان با معیارهای ازدواج سالم و پایدار نیز آشنا شدند./س.تدینی

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 75572
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید