• 1402/01/16
  • - تعداد بازدید: 42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون

پیام مسوولان حوزه سلامت کازرون به مناسبت روز جهانی بهداشت

1402/01/17


رییس و معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان کازرون با ارسال پیامی مشترک فرارسیدن روز جهانی بهداشت را گرامی داشتند.

 به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در متن پیام دکتر "محسن معینی" و "زهرا طهماسبی" آمده است:

هفتم آوریل مصادف با 18 فروردین به نام روز جهانی بهداشت نامگذاری شده است. روز جهانی بهداشت فرصتی برای معطوف کردن توجه جهانی به یکی از موضوعات مهم در حوزه بهداشت عمومی است.

امسال همزمان با هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان جهانی بهداشت، شعار روز جهانی بهداشت "سلامتی برای همه" نامگذاری شده است تا فرصتی باشد برای نگاه کردن به موفقیت های بهداشت عمومی که کیفیت زندگی را در هفت دهه گذشته بهبود بخشیده است.

 شعار امسال سازمان جهانی بهداشت مفهوم عدالت در سلامت را در برمی گیرد. برخورداری از پوشش همگانی سلامت و بهداشت، مطابق استاندارد های جهانی، از حقوق مسلم و اساسی همه انسان هاست. البته این حقوق باید بدون در نظر گرفتن نژاد، ملیت، دین و مذهب، وضعیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی رعایت گردد و هرگز نباید معطوف و منحصر به گروه های خاص شود.

مهم ترین راه دستیابی به سلامت برای همه افراد، مراقبت های اولیه بهداشتی است، مراقبت های بهداشتی اولیه برای ارتقای سلامت، کرامت انسانی و افزایش کیفیت زندگی است. البته منظور از مراقبت ها فقط ارایه خدمات نیست بلکه مداخلات جامعه محور هم نقش بسزایی در رسیدن به این هدف دارد.

در پایان باید خاطر نشان کرد ایجاد عدالت در سلامت نیاز به یک عزم بزرگ و خواست سیاسی قوی دارد و باید بخش‌های مختلف درگیر در نظام سلامت همگی برای ایجاد آن تلاش کنند. امید است همه افراد جامعه به بالاترین استاندارد ممکن سلامت که حق طبیعی آنهاست دست یابند و از آن برخوردار شوند.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 76494
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید