• 1400/02/27
  • - تعداد بازدید: 159
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون

پیام تبریک رییس شبکه بهداشت و درمان کازرون به مناسبت روز جهانی فشارخون

1400/02/27


رییس شبکه بهداشت و درمان کازرون با ارسال پیامی 17 می مصادف با بیست و هفتم اردیبهشت، روز جهانی فشارخون، را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در متن پیام دکتر "بندر برامکی" آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فشارخون بالا به عنوان قاتل خاموش محسوب می شود زیرا تا مراحل انتهایی و بروز عوارض ناشی از آن اغلب هیچگونه علامتی ندارد.

باید به این نکته توجه داشت که فشارخون به طور طبیعی در اثر استرس و فعالیت بدنی، بالا می رود اما در بیماری پرفشاری خون حتی در حالت استراحت نیز فشارخون از حد طبیعی بالاتر است.

عواملی نظیر چاقی، اضافه وزن، مصرف سیگار و الکل، رژیم غذایی حاوی نمک یا چربی زیاد، مصرف اندک میوه و سزیجات، کم تحرکی و نداشتن فعالیت بدنی مناسب، استرس و عوامل ژنتیکی از علل مستعد کننده ابتلای فرد به فشارخون بالا هستند.

تنها راه تشخیص زودهنگام بیماری پرفشاری خون اندازه گیری با دستگاه فشارسنج است که با توجه به در دسترس بودن فشارسنج های دیجیتال در بازار، اندازه گیری آن حتی توسط سالمندان به سهولت انجام می شود.

با توجه به اینکه مبتلایان به فشارخون بالا در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری کووید19 هستند و علایم شدیدتری را بروز می دهند، برنامه خودمراقبتی فشارخون بالا مانند داشتن رژیم غذایی مناسب، فعالیت بدنی کافی و اندازه گیری مرتب فشارخون می تواند از ایجاد عوارض جبران ناپذیر جلوگیری کند.

روز جهانی فشارخون فرصت مناسبی است برای تاکید بر بهبود پیشگیری و کنترل فشارخون بالا، ضمن گرامیداشت این روز، از تلاش همکارانم در واحد مبارزه با بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت شهید "پیرویان" قدردانی نمده توفیق روزافزون این عزیزان در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه از خداوند منان مسئلت می نمایم.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 41524
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید