• 1398/12/05
  • - تعداد بازدید: 79
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نشست هم اندیشی مقابله با کروناویروس در شبکه بهداشت و درمان کازرون

1398/12/4

کارشناس مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت شهید پیرویان کازرون از برگزاری نشست درون بخشی پیشگیری و مقابله با کروناویروس در شبکه بهداشت و درمان شهرستان، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، "مجتبی نوروزی" گفت: در پی اعلام وزارت بهداشت مبنی بر شناسایی چند بیمار مبتلا به کروناویروس در کشور، نشست هم اندیشی درون بخشی پیشگیری و مقابله با این بیماری، در این شبکه بهداشت و درمان برگزار شد.

 
 

او ادامه داد: در راستای پیشگیری از بیماری کروناویروس جدید، آموزش و اطلاع رسانی در اداره آموزش و پرورش، پادگان ها، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، هتل ها، رستوران ها و مجتمع های تجاری، و آگاهی بخشی عمومی، در دستور کار قرار گرفت.

او گروه های اولویت دار برای بررسی و تشخیص قطعی ابتلا به کرونا ویروس را بیماران تب دار و دارای علایم حاد تنفسی، سابقه سفر به کشور چین و مناطق آلوده به این ویروس و کارکنان بهداشتی درمانی ارایه دهنده خدمات سلامت به موارد مشکوک مبتلا به کروناویروس، نام برد.

نوروزی ضمن توصیه به حفظ آرامش شهروندان و اجتناب از شایعه پراکنی، از جمله راه های پیشگیری از این بیماری ویروسی را رعایت موازین بهداشتی، شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون و استفاده متناوب از مواد ضدعفونی کننده برای تمیز کردن سطوح، عنوان کرد.

این کارشناس مبارزه با بیماری های واگیر، از مصوبات این نشست به توزیع بروشور و پمفلت های آموزشی در سطح شهرستان، آموزش به دانش آموزان، مربیان مدارس و داوطلبان متخصص سلامت ادارات، بیماریابی و بررسی خانواده افراد مشکوک و به تعویق انداختن مراسم ها و اجتماعات دسته جمعی غیرضروری، اشاره کرد.

این نشست با حضور دکتر "بندر برامکی" رییس و "زهرا طهماسبی" معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کازرون، کارشناسان واحدهای ستادی مرکز بهداشت شهید پیرویان، کاردان و کارشناسان مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و مسوولین مراکز خدمات جامع سلامت شهری در دفتر ریاست شبکه بهداشت و درمان، برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 20316
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید