• 1401/09/13
  • - تعداد بازدید: 250
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کازرون

نشست کمیته درون بخشی هفته اطلاع رسانی بیماری ایدز (HIV) در شبکه بهداشت و درمان کازرون

1401/09/13

نشست کمیته درون بخشی هفته اطلاع رسانی بیماری ایدز (HIV) در شبکه بهداشت و درمان کازرون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، کارشناس مسوول واحد مبارزه با بیماریهای واگیر مرکز بهداشت شهید "پیرویان" این شهرستان گفت: اچ آی وی یک بیماری عفونی قابل کنترل است که در صورت تشخیص زودهنگام و شروع درمان، هم فرد بیمار طول عمر طبیعی دارد و هم قدرت انتقال بیماری به دیگران به صفر می رسد.

 
 

مهندس "علی نجفی" با بیان اینکه ایدز، مرحله آخر عفونت اچ آی وی است که در صورت شناسایی زودهنگام و شروع درمان، بیمار هیچ وقت به این مرحله مبتلا نمی شود، افزود: استفاده از سرنگ و سوزن مشترک، روابط جنسی محافظت نشده و انتقال از مادر به کودک سه راه اصلی انتقال اچ آی وی است.

او آموزش و اطلاع رسانی را یکی از مهمترین استراتژی های پیشگیری از اچ آی وی برشمرد و ادامه داد: نهم تا پانزدهم آذر به عنوان هفته اطلاع رسانی ایدز، فرصت مناسبی برای جلب حمایت مسوولان و جامعه برای حرکتی تاثیرگذار جهت کنترل این بیماریست.

 این کارشناس مبارزه با بیماریهای واگیر با بیان اینکه هر سال در هفته اطلاع رسانی ایدز شعار خاصی در نظر گرفته می‌شود که هدف عمده آن، ترغیب مردم به اقدام پیشگیرانه برای کنترل و درمان بیماریست، اضافه کرد: امسال شعار روز جهانی ایدز "برابری دسترسی همگان به خدمات پیشگیری و تشخیص اچ آی وی" انتخاب شده است.

 
 

او افزود: اپیدمی جهانی ایدز و ویروس آن با توجه به تأثیر ویرانگری که دارد یک مورد اضطراریست که رشد اجتماعی و اقتصادی را در سراسر جهان تضعیف می کند و بر تمامی سطوح جامعه ملی، اجتماعی، خانوادگی و فردی تاثیر می گذارد.

نجفی اظهار کرد: روز جهانی ایدز از این جنبه اهمیت دارد که به تمام ساکنین کره زمین و دولت ها یادآوری شود که ایدز از بین نرفته است و هنوز هم نیاز به منابع مالی، افزایش آگاهی، مبارزه با تعصب و بهبود آموزش در این زمینه وجود دارد.

این کارشناس مبارزه با بیماریهای واگیر ضمن توصیه به افراد دارای رفتارهای پر خطر مانند معتادان به مواد مخدر تزریقی برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان مراکز مشاوره بیماری های رفتاری و انجام آزمایش تشخیص اچ آی وی به صلاحدید کارشناسان این مرکز، گفت: شهروندان کازرونی در صورت نیاز می توانند به مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری واقع در خیابان سعدی، مرکز خدمات جامع سلامت "سعدی" مراجعه و در زمینه آموزش، پیشگیری و درمان بیماری های رفتاری مانند ایدز، بیماریهای آمیزشی، اعتیاد و هپاتیت مشاوره دریافت کنند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 70448
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید