• 1401/05/14
  • - تعداد بازدید: 194
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون

نشست کمیته درون بخشی تقویت نظام شبکه در شبکه بهداشت و درمان کازرون

1401/05/14


کمیته درون بخشی تقویت نظام شبکه در شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در این نشست معاون بهداشت شبکه با بیان اینکه اجرای برنامه تقویت نظام شبکه از سوی مقام معظم رهبری تاکید و در برنامه ششم توسعه کشور گنجانده شده است، گفت: تقویت نظام شبکه در طول سال های گذشته موجب کاهش میزان مرگ و میر کودکان و مادران باردار و ریشه کنی بیماری های عفونی شده است و با انجام غربالگری برخی سرطان ها در جمعیت کشور، بار هزینه های درمانی کاهش می یابد.

 
 

"زهرا طهماسبی" افزود: یکی از نکات مهم در بازسازی و تقویت نظام شبکه روند شاخص جمعیتی کشور به سمت بحران پیری به دلیل کاهش باروری و افزایش امید به زندگیست که در این زمینه تمامی دستگاه های دولتی باید در راستای تشویق خانواده ها به فرزندآوری و اجرای طرح جوانی جمعیت تلاش کنند.

او با بیان اینکه تقویت نظام شبکه دارای 21 راهبرد است و این راهبردها وارد برنامه عملیاتی می شود، افزود: تمامی سطوح اجرای برنامه تقویت نظام شبکه موظف به تنظیم برنامه عملیاتی برای دستیابی به اهداف برنامه، تشکیل گروه های شش گانه و ارایه گزارش عملکرد پیشرفت برنامه به ستاد بالادستی هستند.

 
 

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان کازرون اضافه کرد: ستاد اجرایی شهرستان باید ماهانه نشست هایی در زمینه بررسی چالش های واحدهای بهداشتی برگزار و ضمن ارایه مناسب ترین راهکار برای رفع چالش ها و دستیابی به اهدف با توجه به امکانات موجود، گزارش اقدامات را به ستاد اجرایی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ارایه دهند.

این نشست با حضور دکتر "محسن معینی" سرپرست شبکه بهداشت و درمان و جمعی از مسوولان واحدهای ستادی شبکه و مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 64646
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید