• 1400/09/13
  • - تعداد بازدید: 232
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کازرون

نشست کمیته اجرایی واکسیناسیون کووید19 در شبکه بهداشت و درمان

1400/09/13

نشست اعضای کمیته اجرایی واکسیناسیون کووید19 در دفتر رییس شبکه بهداشت و درمان کازرون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، رییس شبکه گفت: 83 درصد از جمعیت شهرستان یک نوبت واکسن و 71 درصد دو نوبت واکسن را دریافت کرده اند که برای دستیابی به ایمنی جمعی، این میزان باید به 90 درصد ارتقا یابد.

دکتر "بندر برامکی" افزود: در حال حاضر مهمترین چالش در زمینه واکسیناسیون در کازرون، ارتقای پوشش واکسیناسیون جمعیت 20 تا 35 سال است که بر اساس آمارها 75 درصد این رده سنی تنها یک نوبت واکسن و 61 درصد دو نوبت واکسن را دریافت کرده اند.

 
 

او با اشاره به اعلام سازمان جهانی بهداشت مبنی بر شناسایی کرونای جهش یافته امیکرون در آفریقای جنوبی، ادامه داد: توصیه ما به تمامی افراد بالای 12 سال که هنوز واکسنی دریافت نکرده اند، مراجعه به پایگاه های واکسیناسیون و دریافت دز اول واکسن و تکمیل برنامه واکسیناسیون با دریافت دز دوم یا دوز تقویتی است.

برامکی بر ضرورت استخراج اطلاعات جمعیت 20 تا 35 سالی که واکسن دریافت نکرده اند به تفکیک مراکز شهری و روستایی تاکید و اضافه کرد: کارشناسان ستاد مرکز بهداشت شهید "پیرویان" به عنوان ناظر ضمن استخراج روزانه میزان واکسیناسیون جمعیت آن مراکز، مداخلات لازم در زمینه ارتقای پوشش واکسیناسیون آنها را انجام دهند.

 
 

این نشست با حضور "زهرا طهماسبی" معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان و جمعی از کارشناسان ستاد مرکز بهداشت شهید پیرویان برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 51274
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید