• 1398/07/17
  • - تعداد بازدید: 122
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان کازرون در فرمانداری

دعوت به همکاری ادارات با شبکه بهداشت و درمان در راستای ارتقا سطح سلامت مردم شهرستان در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی

کارشناس مسوول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهید پیرویان از نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان با حضور "امیر حسین مرادی" معاون سیاسی و امنیتی فرماندار، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در این نشست دکتر "بندر برامکی" رییس این شبکه از ادارات دعوت به همکاری با شبکه بهداشت و درمان در راستای ارتقا سطح سلامت و بهداشت مردم شهرستان شد.

کارشناس مسوول واحد مبارزه با بیماریهای غیرواگیر شبکه بهداشت و درمان نیز ضمن بیان جزییات ماده 37 قانون برنامه پنجم و ششم توسعه پیرامون ممنوعیت تبلیغ کالاهای آسیب رسان، ادامه داد: با توجه به اینکه بیماریهای غیرواگیر از قبیل بیماریهای قلبی عروقی، سرطانها، پرفشاری خون، دیابت و سوانح و حوادث ترافیکی، سلامت مردم کشور ما را تحت تاثیر قرار داده است، در راستای مقابله با عوامل خطر این بیماریها، فهرست اقلام و کالاهای آسیب رسان به سلامت، توسط وزارت بهداشت اعلام شده است.

 
 

"طاهره بیاتی" گفت: طبق ماده 37 قانون برنامه پنجم و ششم توسعه، در مرحله اول فرهنگ سازی و منع تبلیغ کالای آسیب رسان و در مرحله دوم اعمال قانون و جریمه متخلفان، در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به سند ملی بیماریهای غیرواگیر افزود: وزارت بهداشت و درمان، به تنهایی در تامین 25 درصد سلامت مردم نقش دارد و برای دستیابی به صد در صد میزان سلامت جامعه، نیاز به مشارکت بین بخشی با ادارات مرتبط با حوزه سلامت و مشارکت عمومی مردم است.

این کارشناس مبارزه با بیماریهای غیرواگیر از اداره آموزش و پرورش خواستار فرهنگ سازی و آموزش به دانش آموزان در زمینه داشتن تغذیه سالم و اعمال محدودیت هایی در استفاده آنها از وسیله نقلیه موتوری شد.

کارشناس مسوول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهید پیرویان از مباحث مطرح شده در این نشست به برگزاری جلسه همفکری در راستای کاهش سوانح و حوادث ترافیکی در جوانان با حضور کارشناسان شبکه بهداشت و ادارات مرتبط با این حوزه، احداث بازارچه عرضه آبزیان و انتقال دامداریهای حاشیه شهر کازرون به خارج از محدوده شهری، اشاره کرد.

"محمد احمدی" گفت: از دیگر مصوبات این جلسه، پیگیری محل جدید دفن زباله شهر کازرون با نظارت شبکه بهداشت و اداره حفاظت از محیط زیست، همچنین نظارت اداره آبفای شهری بر وضعیت بهداشتی آب آشامیدنی منطقه خشت و کنارتخته بود.

این نشست با حضور معاون بهداشتی شبکه بهداشت و نمایندگانی از ادارات شهرستان کازرون در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 10697
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید