25 مهر 1403

  • 1403/07/01
  • - تعداد بازدید: 31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان کازرون

نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی با محوریت حفظ بهداشت آب آشامیدنی در فرمانداری ویژه کازرون

کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان کازرون با محوریت حفظ بهداشت آب آشامیدنی و کنترل بیماری سالک، در فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، رییس شبکه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی با اشاره به انجام نمونه گیری های میکروبی و شیمیایی از آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی، گفت: طولانی بودن خط انتقال آب در برخی مناطق، منجر به کاهش میزان کلر باقی مانده در شبکه توزیع آب می شود که نیازمند احداث واحد کلرزنی بین راهی است.

دکتر "محسن معینی" با بیان اینکه چشمه ساسان تامین کننده آب مصرفی برخی مناطق روستایی و 30 درصد شهر کازرون است، افزود: با توجه به در پیش رو بودن فصل بارندگی لازم است در خصوص احداث واحد حذف کدورت در شرایط اضطراری پیش بینی های لازم انجام شود.

او از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست به ضرورت کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام با محوریت بیماری سالک، اشاره و ضمن معرفی زیستگاههای پشه ناقل بیماری سالک، بر ضرورت اجرای طرح جونده کشی و لانه کوبی در حاشیه شهر و روستاها، جمع آوری نخاله های ساختمانی و پسماندهای رهاشده در محدوده شهری، به عنوان مهمترین راهکارهای پیشگیری از این بیماری تاکید کرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان از مهمترین مصوبات این نشست که به ریاست "هادی صنعتی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه و با حضور کارشناسان سلامت محیط مرکز بهداشت شهید "پیرویان" و مسوولین برخی ادارات کازرون برگزار شد، به لزوم انجام بازدید مشترک کارشناسان بهداشت و اداره آبفا از منابع آب آشامیدنی، استمرار کلرزنی مخازن آب، رفع شکستگی شبکه توزیع آب آشامیدنی، پیش بینی هزینه های استقرار ایستگاه حذف کدورت آب و کلرزنی در مسیر انتقال آب، اشاره کرد./س.تدینی

  • گروه خبری : گروه های مطالب,اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 108957