• 1402/10/06
  • - تعداد بازدید: 76
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان کازرون

نشست هم اندیشی راهکارهای ارتقای شاخص غربالگری جمعیت مورد هدف پویش ملی سلامت در شبکه بهداشت و درمان کازرون

نشست هم اندیشی راهکارهای ارتقای شاخص غربالگری جمعیت مورد هدف پویش ملی سلامت، در شبکه بهداشت و درمان کازرون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، رییس شبکه با بیان اینکه بیماری های قلبی عروقی اولین عامل مرگ و میر در دنیا محسوب می شود گفت: از سال های پیش عامل بیش از 50 درصد مرگ و میرهای شهرستان کازرون، بیماری های قلبی عروقی بوده است.

دکتر "محسن معینی" افزود: در راستای کاهش هزینه های درمانی ناشی از بیماری های قلبی عروقی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از 20 آبان 1402 پویش ملی غربالگری فشارخون بالا و دیابت راه اندازی کرده و تا 20 دی ادامه دارد.

او با اشاره به مشارکت 37 درصد جمعیت بالای 18 سال این شهرستان در پویش ملی سلامت، ادامه داد: در راستای مشارکت صددرصدی مردم در این پویش، نیازمند یاری هلال احمر، درمانگاه امام سجاد (ع)، بسیج جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی هستیم.

در ادامه معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان کازرون با اشاره به فرصت باقی مانده تا پایان پویش ملی سلامت، گفت: با توجه به بالا بودن تعداد مراجعین به مطب پزشکان بخش خصوصی، داروخانه ها، آزمایشگاهها و درمانگاه امام سجاد (ع)، با استقرار تیم سیاری در این مراکز و مشارکت داوطلبان سازمان هلال احمر، می توانیم مشارکت مردم برای پیوستن به این پویش را جلب کنیم.

"زهرا طهماسبی" بر ضرورت ثبت بیماران جدید شناسایی شده در این پویش در سامانه سیب، برای ادامه مراقبت از سوی پزشکان، مراقبان سلامت و بهورزان تاکید کرد.

از مهمترین مصوبات این نشست که با حضور کارشناسان شبکه بهداشت و درمان، مسوول بسیج جامعه پزشکی، رییس جمعیت هلال احمر، نمایندگانی از سازمان نظام پزشکی، آزمایشگاههای بخش خصوصی و درمانگاه امام سجاد (ع) کازرون برگزار شد؛ استقرار تیم سیاری در مجتمع های پزشکی، الزام کارکنان ادارات و خانواده هایشان برای شرکت در پویش سلامت، اطلاع رسانی پویش ملی به مراجعان داروخانه ها و مشارکت هلال احمر با شبکه بهداشت در زمینه تامین دستگاه فشارسنج و برپایی ایستگاه سلامت بود.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 92089
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید