• 1402/09/29
  • - تعداد بازدید: 62
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نشست هم اندیشی اجرای طرح سفیران سلامت طلبه در شبکه بهداشت و درمان کازرون

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان کازرون در جمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه خواهران و برادران این شهرستان اهداف پویش ملی سلامت را بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، "زهرا طهماسبی" گفت: پویش ملی سلامت با هدف غربالگری و شناسایی مبتلایان به دو بیماری پرفشاری خون و دیابت راه اندازی و برای جمعیت بالای 18 سال اجرا می شود.

او با اشاره به ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت های شهرستان برای جلب مشارکت مردم در پویش ملی سلامت، از نمایندگان طلاب حوزه علمیه خواست، ضمن پیوستن به این پویش، سایر اقشار مردم را نیز نسبت به ارزیابی سلامت خود ترغیب کنند.

در ادامه کارشناس مسوول واحد آموزش سلامت مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون گفت: در جامعه دینی ما یکی از مهمترین نهادهای اجتماعی حوزه های علمیه است که به سهم خود تاثیر زیادی در رشد و تربیت جامعه دارند و از طرفی مباحث مرتبط با سلامت به طور گسترده ای در آموزه های دینی ما به چشم می خورد.

"فاطمه بنیادی" افزود: روحانیون می توانند در ابعاد مختلف سلامت نقش فعال تری برعهده بگیرند و با بسترسازی مناسب در میان مردم روند آموزش، ترویج و ارتقای سلامت جامعه را فراهم ساخته و شتاب بخشند.

او اضافه کرد: با هدف حمایت، تقویت و ترویج سبک زندگی سالم در مراکز حوزوی و فراهم کردن زمینه های مناسب برای فعالیتهای جمعی در بین طلاب با توجه به رویکرد آموزش همسانان و همچنین بهره گیری از توانمندی این قشر در فرهنگ سازی رفتار سالم در جامعه، طرح "سفیران سلامت طلبه" با مشارکت دفتر آموزش و ارتقای سلامت و مرکز خدمات حوزه های علمیه به عنوان پنجمین برنامه ملی تحول سلامت تدوین شده و در تمامی دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی که در منطقه تحت پوشش آنها مراکز حوزه علمیه وجود دارد اجرا می شود.

این نشست با حضور نمایندگان طلاب حوزه علمیه خواهران و برادران و کارشناسان واحد مبارزه با بیماری های غیرواگیر و سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهید پیرویان برگزار و مقرر شد تیم سیار کارشناسان شبکه بهداشت و درمان با استقرار دو روزه در حوزه علمیه خواهران و برادران، طلاب این مرکز را غربالگری کنند.

  • گروه خبری : گروه های مطالب,اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 91700
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید