• 1398/07/14
  • - تعداد بازدید: 140
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نشست معاون بهداشتی شبکه بهداشت و کارشناسان ستادی با روسای ادارت آموزش و پرورش مناطق پنجگانه شهرستان

تاکید معاون بهداشتی بر اهمیت اجرای طرح های بهداشتی در مدارس در نشست با روسای ادارات آموزش و پرورش مناطق پنجگانه شهرستان 98/7/14

جلسه شورای بهداشتی با حضور معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کازرون، کارشناسان ستادی مرکز بهداشت شهید پیرویان و روسای ادارات آموزش و پرورش مناطق پنجگانه کازرون، خشت و کمارج و عشایر در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در نشست شورای بهداشتی، "زهرا طهماسبی" معاون بهداشتی این شبکه بر اهمیت اجرای طرح های بهداشتی در مدارس از جمله لزوم برنامه ریزی و اجرای طرح کشوری عاری از پوسیدگی دندان برای دانش آموزان پایه ششم و هفتم، تاکید کرد.

"زهرا داودی" کارشناس مسوول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس نیز در خصوص معاینات نوجوانان گروه هدف، واکسیناسیون پایه پیش دبستانی، اول ابتدایی و دهم و هماهنگی در راستای اجرای طرح های بهداشتی در مدارس، نکاتی بیان کرد.

"شهلا خلفی" کارشناس مسوول واحد تغذیه مرکز بهداشت شهید پیرویان در ادامه پیرامون طرح یدسنجی، اهمیت مصرف نمک یددار، مکمل یاری در مدارس و لزوم پیگیری آموزش و پرورش نسبت به اضافه وزن و چاقی در دانش آموزان تاکید نمود.

 
 

"طاهره قنبریان" کارشناس مسوول واحد سلامت روان با اشاره به هفته سلامت روان از 18 تا 24 مهر با شعار "ارتقا سلامت روان، جامعه با نشاط"، از برگزاری سمینار پیشگیری از خودکشی و افسردگی برای کارشناسان سلامت روان شهرستان کازرون، نواختن زنگ شادی، برگزاری مسابقه نقاشی و ارایه برنامه های آموزشی با موضوع سلامت روان در مدارس در روزهای آتی، خبر داد.

"فاطمه بنیادی" کارشناس مسوول واحد آموزش سلامت نیز بر لزوم اجرای برنامه خودمراقبتی دانش آموزان که شامل تربیت سفیران سلامت در مدارس است، صحبت نمود و افزود: مطابق با آیین نامه اجرایی، برنامه زمانبندی آموزشی برای رابطان بهداشت در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم، تنظیم و جهت اجرا با واحد آموزش سلامت هماهنگ شود.

"نسیمه جوکاری" کارشناس واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت از دیگر کارشناسان این نشست ضمن تاکید بر اهمیت نظارت مدیران مدارس بر بوفه های عرضه مواد غذایی، گفت: مسوولان مدارس باید بر اساس پس خوراند چک لیست نظارتی کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت، نسبت به رفع نواقص بهداشت محیط مدرسه اقدام نمایند.

شایان ذکر است پس از همفکری، مصوباتی از جمله اجرای برنامه های بهداشتی هفته سلامت روان، طرح مدارس مروج سلامت، طرح عاری از پوسیدگی دندان، مکمل یاری برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم، اجرای طرح پایگاه تغذیه سالم، انجام تمرین های کششی، تحرک بدنی و غربالگری دانش آموزان گروه هدف توسط پزشکان خانواده در دستور کار قرار گرفت.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 10580
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید