• 1398/10/25
  • - تعداد بازدید: 106
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نشست مسوولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون با مدیران مدارس مروج سلامت شهرستان

1398/10/25

مسوولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، طی نشستی با مدیران مدارس، بر لزوم اجرای طرح مدارس مروج سلامت، در راستای ارتقای شاخص های تفاهم نامه معاونت بهداشتی دانشگاه، تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، دکتر "بندر برامکی" رییس این شبکه بهداشت و درمان در نشست مدیران مدارس مروج سلامت با بیان اهمیت سلامت گروه سنی نوجوانان 5 تا 17 سال، به عنوان آینده سازان این مرز و بوم، خواستار مشارکت اداره آموزش و پرورش با شبکه بهداشت و درمان در راستای تامین، حفظ و ارتقای سلامت این گروه سنی شد.

 
 

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کازرون نیز ضمن اشاره به مشکلات و چالش های بهداشتی گروه سنی نوجوان و جوان شهرستان، گفت: با اعتقاد و باور به تاثیر آموزش و یادگیری از سنین کودکی و نوجوانی در نهادینه شدن یک رفتار در فرد، ارایه آموزش های لازم به منظور ارتقای سطح سلامت گروه سنی نوجوانان و جوانان در سطح مدارس، امری ضروری است.

"زهرا طهماسبی" مهمترین علل مرگ و میر این رده سنی در شهرستان کازرون را، سوانح و حوادث ترافیکی عنوان کرد و افزود: کارگروهی با حضور کارشناسان این شبکه و برخی ادارات شهرستان در فرمانداری تشکیل شده است و فعالیت هایی در راستای پیشگیری از مرگ نوجوانان و جوانان به دلیل سوانح و حوادث ترافیکی، از سوی این کارگروه در حال انجام است.

 
 

در ادامه کارشناس مسوول واحد سلامت نوجوانان جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهید پیرویان با اشاره به تاریخچه اجرای طرح مدارس مروج سلامت در ایران، پیرامون نحوه تکمیل چک لیست های ممیزی داخلی و خارجی مربوط به این طرح در مدارس، نکاتی عنوان کرد.

"زهرا داودی" اجرای برنامه جامع آموزش سلامت، ارایه خدمات بالینی، مشاوره و خدمات بهداشت روان، بهبود تغذیه، بهداشت محیط، سلامت کارکنان مدارس، مشارکت والدین و جامعه و تحرک فیزیکی دانش آموزان را، اجزای هشت گانه مدارس مروج سلامت برشمرد.

 
 

این نشست با حضور مدیران و مربیان بهداشت مدارس مروج سلامت کازرون، جره و بالاده، خشت و کنارتخته برگزار و بسته های آموزشی در ارتباط با دستورالعمل و نشان مخصوص این مدارس، به شرکت کنندگان در جلسه ارایه داده شد.

 
 
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 18713
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید