• 1398/09/02
  • - تعداد بازدید: 176
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نشست شورای سلامت اداری کارکنان در شبکه بهداشت و درمان کازرون

نشست شورای سلامت اداری کارکنان در شبکه بهداشت و درمان کازرون

نخستین نشست شورای سلامت اداری کارکنان شبکه بهداشت و درمان کازرون با محوریت ارتقای سلامت کارکنان دولت، در دفتر ریاست این شبکه بهداشت و درمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در جلسه شورای سلامت اداری کارکنان، دکتر "بندر برامکی" رییس این شبکه بهداشت و درمان هدف از تشکیل دبیرخانه سلامت را ارتقای سلامت جسمی و شغلی کارکنان عنوان کرد و بر حساس سازی آنها نسبت به سلامت خود و ارایه آموزش در زمینه های مختلف بهداشتی به کارکنان دولت تاکید نمود.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کازرون نیز ضمن اشاره به لزوم تشکیل دبیرخانه سلامت در تمامی ادارات شهرستان افزود: همانگونه که واحد بهداشت حرفه ای مسوول تشکیل و برگزاری نشست های فصلی دبیرخانه سلامت در شبکه بهداشت و درمان است، داوطلبان متخصص سلامت ادارات، این مسوولیت را در ادارات محل کار خود بر عهده دارند.

 
 

"زهرا طهماسبی" ادامه داد: فعالیت دبیرخانه سلامت در تمامی ادارات، بر مبنای خودمراقبتی، انجام آزمایشات و معاینات دوره ای، ایجاد محیط کار سالم، ارایه آموزش در زمینه لزوم تغذیه سالم و فعالیت بدنی مناسب، پرهیز از مصرف دخانیات، سلامت روان و پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر برای کارکنان است.

در ادامه کارشناس مسوول واحد بهداشت حرفه ای مرکز بهداشت شهید پیرویان و دبیر شورای سلامت اداری شبکه بهداشت و درمان گفت: در بسته خدمت سلامت کارکنان دولت، سلامت شغلی و سلامت عمومی کارکنان بررسی می شود.

"محمد قاسمی راد" اضافه کرد: دبیر شورای سلامت اداری باید ضمن تدوین برنامه عملیاتی، پرونده سلامت برای تمامی کارکنان اداره متبوع آماده نموده و طبق نیازسنجی آموزشی، برنامه های آموزشی در زمینه های مختلف بهداشتی به آنها ارایه دهد.

این نشست با حضور مسوولین واحدهای ستادی مرکز بهداشت شهید پیرویان برگزار و پس از همفکری مقرر شد علاوه بر اختصاص زمانی برای انجام فعالیت بدنی مناسب در شروع وقت اداری هر روز، با نصب نرم افزار انجام حرکات کششی بر روی رایانه میز کار کارکنان، در راستای پیشگیری از مشکلات اسکلتی و عضلانی در آنها، اقدام شود.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 14395
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید