• 1399/06/16
  • - تعداد بازدید: 367
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون

نشست شورای ارتقای سلامت مناطق چهار گانه آموزش و پرورش در شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون

1399/06/12


شورای ارتقای سلامت مشترک با مناطق چهارگانه آموزش و پرورش شهرستان کازرون، در دفتر رییس شبکه بهداشت و درمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در نشست شورای ارتقای سلامت که با هدف هم اندیشی در راستای حفظ سلامت دانش آموزان با توجه به بازگشایی مدارس برگزار شد؛ دکتر "بندر برامکی" رییس شبکه ارتقای آموزش و تامین سلامت را دو وظیفه مهم دولت نسبت به مردم دانست و بر تعامل بیشتر اداره آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان در راستای پیشگیری و مقابله با کروناویروس در مدارس شهرستان تاکید کرد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کازرون نیز با اشاره به قرارگیری شهرستان در وضعیت هشدار شیوع کروناویروس، آمادگی و ایمنی محیط آموزش برای ورود دانش آموزان را خواستار شد و گفت: با توجه به اینکه با بازگشایی مدارس، دانش آموزان به عنوان منبعی برای انتقال زنجیره بیماری کووید19 محسوب می شوند، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، گندزدایی مستمر کلاس ها و سرویس های بهداشتی و ضد عفونی کردن سطوح، در دستور کار قرار گیرد.

 
 

"زهرا طهماسبی" ضمن تاکید بر اجرای پروتکل های بهداشتی پیشگیری از کروناویروس در مدارس شهرستان، افزود: کارشناسان بهداشت محیط با حضور در مدارس، اجرای دستورالعمل های بهداشتی را بر اساس چک لیست ارزیابی و نواقص موجود را جهت مرتفع سازی به مسوولان آموزش و پرورش انعکاس خواهند داد.

کارشناس مسوول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون نیز از مدیران آموزش و پرورش خواست با برگزاری نشست اضطراری با مدیران، سرایداران، مربیان بهداشت و رانندگان سرویس مدارس نسبت به اجرای دستورالعمل های بهداشتی قبل و بعد از بازگشایی مدارس، اقدام کنند.

"زهرا داودی" ضمن توصیه به دانش آموزان و کارکنان مدارس جهت مراجعه به سامانه خوداظهاری salamat.gov.ir و ارایه گواهی سلامت در بدو ورود به مدرسه، تعطیلی بوفه مدارس، لغو کلاس های ورزشی و برنامه صبحگاهی، جلوگیری از تجمع دانش آموزان و نصب پوسترهای آموزشی پیشگیری از کرونا و شستشوی دست را از سوی مسوولین مدارس خواستار شد.

این نشست با حضور مدیران مناطق چهارگانه آموزش و پرورش کازرون، خشت، کنارتخته، جره و بالاده، مدارس عشایری و کارشناسان واحدهای بهداشت محیط، آموزش سلامت و سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهید پیرویان برگزار شد.سمیه تدینی

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 28514
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید