• 1398/07/09
  • - تعداد بازدید: 193
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

نشست درون بخشی هماهنگی مناسبت های بهداشتی مهرماه

نشست درون بخشی هماهنگی در راستای اجرای برنامه های بهداشتی مهرماه در شبکه بهداشت و درمان 98/7/9

نشست درون بخشی هماهنگی و برنامه ریزی مناسبت های بهداشتی ماه مهر، با حضور مسوولان شبکه بهداشت در دفتر ریاست این شبکه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در این نشست که مسوولان واحدهای ستادی مرکز بهداشت شهید پیرویان به منظور هماهنگی در راستای اجرای برنامه های مرتبط با مناسبت های بهداشتی در ماه جاری حضور داشتند، کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر این شبکه گفت: حیوان گزیدگی از جمله هاری بار مالی زیادی برای سیستم بهداشت و درمان به جا می گذارد.

"مجتبی نوروزی" با بیان اینکه هاری یک بیماری کشنده قابل پیشگیری با واکسن است ادامه داد: در حال حاضر در شهرستان کازرون پایگاه سلامت شهید اسماعیلی، واکسیناسیون ضد بیماری هاری برای موارد حیوان گزیدگی مشکوک و شستشوی محل زخم ناشی از آن توسط کارشناسان این واحد انجام می شود.

او ضمن اشاره به در پیش رو بودن روز جهانی سل نیز افزود: در واحد مبارزه با بیماریهای واگیر شبکه بهداشت، برای جمعیت در معرض خطر ابتلا به بیماری سل از جمله زندانها، افاغنه و افراد دیابتی، برنامه بیماریابی فعال سل انجام می شود.

کارشناس مسوول واحد مبارزه با بیماریهای غیرواگیر مرکز بهداشت شهید پیرویان در ادامه با بیان شعار روز جهانی قلب "قهرمان قلب خود باشیم، به قلب خود قول دهیم" گفت: علت 47 درصد مرگ و میرهای استان فارس، بیماریهای قلبی عروقی شناخته شده است.

"طاهره بیاتی" با بیان ارزشمند بودن طرح خطرسنجی بیماریهای قلبی عروقی ادامه داد: در این طرح با در نظر گرفتن سن، جنس، اندازه گیری قد، وزن، نمایه توده بدنی و انجام آزمایش قندخون ناشتا و چربی خون، احتمال ابتلا فرد در ده سال آینده به بیماریهای قلبی عروقی، پیش بینی می شود.

کارشناس مسوول واحد سلامت خانواده نیز ضمن اشاره به مناسبت های بهداشتی پیش رو از جمله هفته سلامت سالمندان، بانوان و روز جهانی کودک، از برگزاری جلسات آموزشی برای سالمندان با هماهنگی کانون جهاندیدگان، اداره بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران در روزهای آتی خبر داد.

 
 

"محبوبه خورشیدی فرد" افزود: از جمله برنامه های روز جهانی کودک، برگزاری جلسات آموزشی در مهدکودک ها و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و عیادت از کودکان بستری در بیمارستان ولیعصر (عج) با حضور فرماندار و رییس اداره آموزش و پرورش و بهزیستی شهرستان، است.

کارشناس مسوول واحد تغذیه مرکز بهداشت شهید پیرویان نیز از برنامه های این واحد به مناسبت روز جهانی تخم مرغ با شعار "یک روز، یک تخم مرغ" سخن گفت و ادامه داد: هدف از نامگذاری روز جهانی تخم مرغ ارزش بالای غذایی این پروتئین حیوانی، ارزان بودن و قابلیت دسترسی افراد جامعه به این ماده غذایی است.

"شهلا خلفی" با اشاره به بیست و چهارم مهر روز جهانی غذا با شعار "تغذیه سالم راهی برای دسترسی به جهانی بدون گرسنگی"، بر انجام برنامه هایی در راستای ترویج استفاده از غذاهای سالم تاکید کرد.

"طاهره قنبریان" کارشناس مسوول واحد سلامت روان شبکه بهداشت نیز ضمن بیان اینکه 18 تا 24 مهر هفته سلامت روان با شعار "ارتقا سلامت روان، جامعه با نشاط"، است از برگزاری جلسات آموزشی در دانشگاهها و مدارس، نواختن زنگ شادی در مدارس کازرون در روز نوجوان و برگزاری سمینار پیشگیری از خودکشی و افسردگی برای کارشناسان سلامت روان شهرستان، خبر داد.

کارشناس واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس با اشاره به اینکه 6 ماهه دوم سال، جمعیت نوجوان و جوان در مدارس و دانشگاهها مشغول به تحصیل هستند، گفت: با توجه به اهمیت سلامت این قشر سنی و روند رو به افزایش سوانح و حوادث ترافیکی، لازم است جلسات آموزشی در این زمینه برای رده سنی نوجوانان و جوانان برگزار شود.

"زهرا داودی" به لزوم برگزاری نشست مشترک شبکه بهداشت با نماینده نیروی انتظامی و آموزش و پرورش در فرمانداری شهرستان، به منظور پیشگیری از بروز سوانح و حوادث ترافیکی در جوانان، اشاره نمود.

در پایان مقرر گردید طی نشست مسوولین واحدهای ستادی با مسوولین مراکز خدمات جامع سلامت، در خصوص اقداماتی که در مناسبت های بهداشتی پیش رو باید انجام شود، همفکری و در راستای آموزش و اطلاع رسانی عموم اقدام شود.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 10455
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید