• 1400/01/09
  • - تعداد بازدید: 220
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون

نشست درون بخشی مدیریت و کنترل بیماری کووید19 در شبکه بهداشت و درمان کازرون

1400/01/09


نشست درون بخشی اعضای ستاد مدیریت و کنترل بیماری کووید19 در دفتر رییس شبکه بهداشت و درمان کازرون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در این نشست رییس شبکه گفت: پس از گذشت چهارده ماه از آغاز اپیدمی ویروس کرونا در کشور  و پشت سر گذاشتن سه موج از شیوع بیماری، به دلیل عادی پنداری گروهی از مردم و رعایت نکردن توصیه های بهداشتی، در آستانه بروز موج چهارم بیماری در شهرستان هستیم.

دکتر "بندر برامکی" برگزاری دورهمی های خانوادگی، حضور مردم در تجمعات و موقعیت جغرافیایی شهرستان به عنوان گذرگاه تردد بین استان های همجوار را از مهمترین عوامل در افزایش موارد شناسایی و بستری بیماران کرونایی در طول چندروز گذشته دانست.

 
 

او از مسوولان واحدهای ستادی مرکز بهداشت شهید "پیرویان" خواست همزمان با بسیج ملی مقابله کرونا، با تدوین برنامه عملیاتی مراقبت از گروه های هدف، در راستای حفظ و ارتقای سلامت جامعه تلاش ورزند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کازرون نیز با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در شهرستان بر مبنای اولویت بندی گروه های در معرض خطر و پرخطر همگام با سراسر کشور، از ادامه این روند تا انجام واکسیناسیون تمام افراد جامعه خبر داد و افزود: پایگاه واکسیناسیون بیمارستان ولیعصر (عج) برای واکسیناسیون گروه کارکنان بهداشت، درمان، اورژانس115 و بیماران در نظر گرفته شده است.

"زهرا طهماسبی" ضمن تاکید بر ضرورت ثبت مشخصات افراد واکسینه شده و شماره سریال واکسن در سامانه سیب، اضافه کرد: آگاهی تیم واکسیناسیون از سن دقیق افراد و سابقه بروز واکنش های حساسیتی شدید، قبل از تزریق واکسن ضرورت دارد.

او افزود: برنامه نظارت کارشناسان ستاد مرکز بهداشت شهید پیرویان بر پایگاه های استقرار تیم واکسیناسیون تدوین می شود و ناظران مربوط با حضور در این پایگاه ها، بر اجرای بهینه این طرح نظارت خواهند کرد.

این نشست با حضور کارشناسان ستاد مرکز بهداشت شهید پیرویان و مسوول آموزشگاه بهورزی کازرون برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 39107
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید