• 1398/12/07
  • - تعداد بازدید: 79
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نشست درون بخشی تعیین مسوولان کمیته های پیشگیری و کنترل کروناویروس

1398/12/7


نشست درون بخشی تعیین کمیته های پیشگیری و کنترل کروناویروس، در دفتر ریاست شبکه بهداشت و درمان کازرون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در نشست درون بخشی تعیین کمیته های پیشگیری و کنترل کروناویروس، رییس این شبکه بهداشت و درمان بر تلاش و جدیت بیشتر مسوولان واحدهای ستادی مرکز بهداشت شهید پیرویان در زمینه آموزش و آگاهی بخشی به عموم مردم، به کارگیری راهکارهای لازم در راستای مقابله با این بیماری و ارایه عملکرد خود به دبیر این کمیته، تاکید کرد.

دکتر "بندر برامکی" با بیان اینکه تقویت سیستم ایمنی و تغذیه مناسب احتمال ابتلا به کروناویروس را کاهش می دهد، از کارشناسان سلامت روان و تغذیه شبکه بهداشت، تهیه پوستر و پمفلت های آموزشی در زمینه آموزش مدیریت استرس با توجه به تاثیر استرس های محیطی بر سیستم ایمنی و رژیم غذایی مناسب در پیشگیری از ایتلا به کرونا ویروس را خواستار شد.

 
 

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کازرون نیز ضمن معرفی مسوولان کمیته های برنامه ریزی، آموزش و اطلاع رسانی، پشتیبانی، پزشک خانواده، سلامت روان و کمیته نظارت و پایش پزشک خانواده در پیشگیری و کنترل کروناویروس جدید، بر ارسال گزارش و مستندات اقدامات انجام شده از سوی هر کمیته به مسوول کمیته برنامه ریزی، تاکید کرد.

"زهرا طهماسبی" از وظایف مسوول کمیته برنامه ریزی مبارزه با کروناویروس جدید، به دریافت گزارش روزانه آمار افراد مشکوک به این بیماری از سوپروایزر بالینی بیمارستان ولیعصر (عج)، پیگیری اجرای مصوبات کارگروه ها و بایگانی مستندات سایر واحدها، اشاره کرد.

او علاوه بر ضرورت حفظ آرامش در جامعه و کاهش استرس مردم با مشارکت کارشناسان سلامت روان، استفاده از پتانسیل نیروهای بسیج سپاه در اطلاع رسانی و توزیع مطالب آموزشی به مردم، موثر دانست.

این نشست با حضور رییس امور اداری، مدیر آموزشگاه بهورزی، کارشناسان واحدهای مبارزه با بیماری ها، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، واحد سلامت نوجوانان جوانان و مدارس، مبارزه با بیماری های غیرواگیر، آموزش سلامت، تغذیه، سلامت روان، واحد سلامت خانواده مرکز بهداشت شهید پیرویان و کارشناس مبارزه با بیماری های مرکز خدمات جامع سلامت دادین برگزار شد و هر واحد برنامه ها و فعالیت های انجام شده خود را بیان کرد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 20486
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید