• 1400/07/27
  • - تعداد بازدید: 218
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کازرون

نشست درون بخشی تجزیه و تحلیل آمار و علل مرگ و میر شهرستان کازرون در سال 1399

1400/07/27

نشست درون بخشی تحلیل علل مرگ و میر در شهرستان کازرون طی سال 1399، با حضور معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، "زهرا طهماسبی" در این نشست بیماری های غیرواگیر را مهمترین تهدید سلامت جامعه برشمرد و گفت: اهمیت کنترل بیماری های غیرواگیر در دوران همه گیری ویروس کرونا بیشتر نمایان شد چرا که بیشترین آمار فوت ناشی از این بیماری ویروسی، در مبتلایان به بیماری های غیرواگیر مشاهده شده است.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان با تاکید بر لزوم ثبت دقیق علل فوت افراد، افزود: آموزش شیوه زندگی سالم و شناسایی و مراقبت از بیماران مبتلا به بیماری های غیرواگیر علاوه بر کاهش میزان ناتوانی و مرگ و میر ناشی از این بیماری ها، در کنار تسریع در روند واکسیناسیون گروه های هدف علیه ویروس کرونا، می تواند در کاهش میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید19 نیز موثر باشد.

 
 

کارشناس ثبت مرگ مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون نیز مهمترین علل فوت به تفکیک گروه های سنی و جنس در شهرستان طی سال 1399 را بیماری های قلبی عروقی، بیماری های عفونی انگلی و کووید19، سرطان ها، حوادث ترافیکی و خودکشی برشمرد.

"زهرا حسینی" گفت: بر اساس مصوبه این نشست مقرر شد برای کاهش میزان مرگ و میر نوزادان و پیشگیری از تولد نوزاد نارس، مراقبت های دوران بارداری همانند گذشته از سوی مراقبان سلامت به طور منظم انجام و در راستای کاهش سوانح و حوادث ترافیکی، نشست مشترک شورای ترافیکی در فرمانداری ویژه برگزار شود.

او افزود: از دیگر مصوبات این نشست، آموزش مهارت های زندگی به جوانان و شناسایی و مراقبت از افراد مبتلا به بیماری های روانی از سوی کارشناسان سلامت روان این شبکه، همچنین فراخوان بیماران مبتلا به بیماری های قلبی عروقی، دیابت و پرفشاری خون و ثبت مراقبت های انجام شده برای آنها در سامانه سیب با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری کووید19 با علت زمینه ای بیماری های غیرواگیر، انجام شود.

این نشست با حضور جمعی از مسوولان واحدهای ستادی مرکز بهداشت شهید پیرویان برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 49002
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید