• 1402/12/09
  • - تعداد بازدید: 58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان کازرون

نشست درون بخشی اجرای پویش فارس زیبا با طبیعت بدون زباله در شبکه بهداشت و درمان کازرون

نشست درون بخشی اجرای پویش "فارس زیبا با طبیعت بدون زباله" در شبکه بهداشت و درمان کازرون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، رئیس شبکه گفت: محصولات و موادی که انسانها مصرف می کنند مانند مواد پلاستیکی سالها طول می کشد تا در طبیعت تجزیه شوند و از بین بروند، به همین دلیل سالها بدون اینکه تجزیه شده باشند در زمین باقی می مانند..

 دکتر "محسن معینی" افزود: کیسه‌ها و ظروف‌ پلاستیکی از مواد سمی خطرناکی ساخته شده‌اند که نه ‌تنها به محیط زیست آسیب می‌رسانند، بلکه بر روی سلامتی انسان هم تاثیرات منفی بسیار زیادی دارند.

او اضافه کرد: برای پیشگیری از این همه آسیب بهتر است مواد شیمیایی و پلاستیکی کمتر استفاده شود و برای حفظ محیط زیست، زباله ها در طبیعت رها نشوند.

رییس حوزه سلامت کازرون ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به بهار طبیعت و آغاز سفرهای نوروزی هم میهنان، با برنامه ریزی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و با هدف پاک سازی محیط زیست از پسماند های پراکنده در اطراف جاده ها و ورودی های شهرها و روستاها به ویژه پلاستیک های رها شده در طبیعت، "پویش فارس زیبا بدون زباله" از 13 الی 17 اسفند در سراسر استان اجرا خواهد شد.

او با اشاره به گردش پذیر بودن شهرستان کازرون در ایام تعطیلات نوروزی، گفت: در راستای اجرای این پویش، نیازمند مشارکت سمن ها، شهرداری ها، دهیاری ها، بخش داری ها، شوراهای اسلامی شهر و روستاها، بسیجیان و تمامی دوستداران طبیعت هستیم./س.تدینی

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 95899
کلیدواژه