• 1399/07/29
  • - تعداد بازدید: 297
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون

نشست داوطلبان متخصص سلامت ادارات در شبکه بهداشت و درمان کازرون

1399/07/28


نشست داوطلبان متخصص سلامت ادارات کازرون با محوریت "هر خانه یک پایگاه سلامت" در سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهید "پیرویان" برگزار شد.

 
 به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در این نشست که با توجه به شیوع کروناویروس با حضور تعداد محدودی از داوطلبان متخصص سلامت ادارات برگزار شد، معاون بهداشتی این شبکه وضعیت شیوع بیماری کووید19 در شهرستان را تشریح کرد.
 
 

 "زهرا طهماسبی" از داوطلبان متخصص سلامت ادارات به عنوان پل ارتباطی بهداشت و ادارات خواست با نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده ارایه دهندگان و گیرندگان خدمت از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و رعایت بهداشت دست ها در ادارات متبوع، در راستای پیشگیری و مقابله با کروناویروس، کارکنان حوزه سلامت را یاری دهند.

 
 در ادامه کارشناس مسوول واحد آموزش سلامت مرکز بهداشت شهید "پیرویان" طرح ملی «هر خانه یک پایگاه سلامت» را یک برنامه سلامت محور، هدفمند و گام کلیدی برای ارتقای سلامت جامعه از طریق توانمندسازی خانواده‌ها معرفی کرد و اضافه کرد: ایده این برنامه ملی، گسترش مشارکت آگاهانه مردم در عرصه تامین، حفظ و ارتقای سلامت در تمامی خانه های کشور و شروع اولین سطح مراقبت های اولیه بهداشتی از خانواده ها به جای خانه های بهداشت است و انجام مراقبت های سلامت برای فرد و اعضای خانواده توسط یکی از اعضای خانواده، یک عملکرد آگاهانه و آموختنی برای حفظ عملکرد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی خانواده محسوب می شود.
 
 "فاطمه بنیادی" با بیان اینکه سلامت حق و مسوولیتی همگانی است و جز با تلاش همه محقق نمی شود، افزود: اجرای این طرح نیازمند مشارکت مردمی و همکاری های بین بخشی و استفاده از ظرفیت ادارات، خیرین حوزه سلامت و سازمان های مردم نهاد به منظور دستیابی به اجرای موفقیت آمیز این برنامه است.
 
 

 

کارشناس واحد سلامت روان مرکز بهداشت شهید پیرویان نیز با اشاره به طبیعی بودن استرس و اضطراب ناشی از همه گیری ویروس کرونا، گفت: فرم تشدید شده این استرس های مداوم "اضطراب بیماری" نامیده می شود، همچنین قرنطینه خانگی ممکن است علایم افسردگی مانند غمگینی، بی حوصلگی و ترس را در افراد با سابقه قبلی افسردگی تشدید کند.

 

"سمانه انصاری" ضمن برشمردن راهکارهای خودمراقبتی، به افراد توصیه کرد: در صورت موثر نبودن روش های خودمراقبتی، ایجاد اختلال در عملکرد روزمره یا بروز نشانه های آزار دهنده به پزشک خانواده، روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنید.

 

 این نشست با برنامه ریزی واحدجلب مشارکت مردمی شبکه بهداشت و درمان کازرون برگزار شد./س.تدینی

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 31256
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید