• 1401/08/18
  • - تعداد بازدید: 35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کازرون

نشست برنامه ریزی هفته ملی دیابت در مرکز بهداشت شهید پیرویان کازرون

1401/08/18


نشست برنامه ریزی هفته ملی دیابت در مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، کارشناس مسوول واحد مبارزه با بیماریهای غیرواگیر مرکز بهداشت گفت: نامگذاری 21 تا 27 آبان به نام هفته ملی دیابت فرصتی است برای حساس سازی و اطلاع رسانی عمومی تا افراد با انجام خودمراقبتی سلامت خود را حفظ کنند.

"طاهره بیاتی" افزود: به دلیل تغییر سبک و شیوه زندگی افراد، عادات تغذیه ای نامناسب، مصرف بی رویه چربی ها و کربوهیدرات ها و کاهش میزان فعالیت بدنی، ابتلای افراد به بیماریهای غیرواگیر به ویژه دیابت روند افزایشی داشته است.

 
 

او با بیان اینکه آموزش و فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری، تشخیص زودهنگام، درمان و کنترل دیابت می تواند از بروز عوارض جبران ناپذیر این بیماری در بدن جلوگیری کند، از مردم خواست با اندازه گیری سالیانه آزمایش قندخون ناشتا، از وضعیت سلامت خود آگاه شوند و مبتلایان به دیابت نیز بر اساس نظر پزشک به صورت دوره ای آزمایشات سنجش قندخون را انجام دهند.

این نشست با حضور "زهرا طهماسبی" معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان کازرون و جمعی از کارشناسان ستاد مرکز بهداشت شهید پیرویان برگزار و مقرر شد هر واحد در حوزه مربوط به فعالیت خود، در راستای اطلاع رسانی همگانی و مراقبت از بیماران دیابتی اقدام کند.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 69102
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید