• 1401/05/11
  • - تعداد بازدید: 183
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کازرون

نشست برنامه ریزی اجرای برنامه های واحد تغذیه مرکز بهداشت شهید پیرویان کازرون

1401/05/10

نشست برنامه ریزی اجرای برنامه های واحد تغذیه مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون در دفتر ریاست شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، نخستین محور مطرح شده در این نشست از سوی کارشناس مسوول واحد تغذیه مرکز بهداشت شهید پیرویان، اجرای طرح بهبود تغذیه کارکنان با هدف اصلاح الگوی تغذیه ای و افزایش سواد تغذیه ای بود.

 
 

"سعیده شاه امیریان" با اشاره به اهمیت مصرف وعده های غذایی اصلی در ساعات مناسب شبانه روز و انتخاب میان وعده های سالم در طول ساعات کاری، گفت: با اجرای این طرح ضمن بهبود و غربالگری های تغذیه ای کارکنان، افراد نیازمند به مشاوره های تغذیه ای شناسایی و به کارشناسان تغذیه مراکز خدمات جامع سلامت ارجاع داده می شوند.

اجرای برنامه های حمایتی تغذیه

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهید پیرویان به اجرای برنامه های حمایت تغذیه ای از کودکان دچار اختلال رشد و ماردران باردار و شیرده نیازمند سبد غذایی با مشارکت نیکوکاران شهرستان نیز اشاره کرد.

او گفت: بر اساس مصوبه این نشست مقرر شد ضمن جلب مشارکت خیرین تامین سلامت شهرستان، از سوی کارکنان شبکه بهداشت و درمان صندوق خیریه راه اندازی و بخشی از مبالغ جمع آوری شده صرف تهیه سبد غذایی کودکان و مادران نیازمند شود.

اجرای برنامه ایران اکو

شاه امیریان همچنین از تداوم اجرای برنامه ایران اکو که در راستای کنترل و پیشگیری از چاقی و اضافه وزن کودکان است خبر داد و افزود: بررسی شاخص های دو سال گذشته نشان دهنده روند افزایشی کودکان و نوجوانان در معرض اضافه وزن است که با توجه به افزایش احتمال ابتلا به چاقی و بیماری های غیرواگیر در سال های آینده، باید مداخله در این زمینه انجام شود.

 
 

او با اشاره به راه اندازی کمپین کاهش مصرف تنقلات در میان نوجوانان در سال جاری، ادامه داد: ضمن استمرار این کمپین و توانمندسازی مراقبان سلامت و بهورزان در زمینه اجرای این برنامه، آموزش های گروهی به سطوح مختلف جامعه مانند دانش آموزان، والدین و کارکنان مدارس و افزایش مشاوره های تغذیه ای کودکان و نوجوانان مبتلا به چاقی و اضافه وزن نیز ارایه خواهد شد.

این نشست با حضور "زهرا طهماسبی" معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان کازرون و کارشناسان ستاد مرکز بهداشت شهید پیرویان برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 64463
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید