• 1399/10/16
  • - تعداد بازدید: 383
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون

نشست بررسی و راه اندازی کلینیک بیماری های غیرواگیر (NCD) در کازرون با حضور ناظران ستاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز

1399/10/16


ناظران معاونت بهداشت و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با هدف بررسی و راه اندازی کلینیک بیماری های غیرواگیر در بیمارستان ولیعصر (عج)، به کازرون سفر کردند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در این نشست معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه با اشاره به ارتقای سطح بهداشت عمومی در دهه های گذشته و کنترل بیماری های واگیر، گفت: امروزه بیماری های غیرواگیر نظیر فشارخون، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها معضل اصلی حوزه سلامت محسوب می شود که نتیجه سبک زندگی ناسالم و عادات غذایی نامناسب است.

 
 

دکتر "سیروس وجدانیان" افزود: در اپیدمی کرونا نیز با توجه به اینکه بیشترین آمار مرگ و میر مربوط به افراد دارای بیماری های زمینه ای مانند فشارخون بالا و دیابت است، اهمیت پیشگیری، شناسایی و مراقبت بیماری های غیرواگیر محسوس تر شده است.

او با اشاره به اینکه راه اندازی کلینیک بیماری های غیرواگیر در برخی از شبکه های بهداشت و درمان استان فارس از جمله شبکه کازرون در حال اجراست، ابراز امیدواری کرد با ارایه خدمات مطلوب در این مراکز نتایج مطلوبی در راستای کنترل و مراقبت از این بیماران حاصل شود.

در ادامه رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه نیز مدیریت بیماری های غیرواگیر را شامل شناسایی زودرس بیماری و عوامل خطر بیماری های غیرواگیر، مراقبت سطح بندی شده و اجرای نظام مراقبت این بیماری ها برشمرد.

دکتر "فریبا مرادی اردکانی" با بیان اینکه 73 درصد از بیماران دیابتی استان فارس شناسایی شده اند، افزود: بر اساس نظام مراقبت بیماری های غیرواگیر، بایستی خدمات به صورت سطح بندی شده در دسترس جامعه هدف قرار گیرد.

 
 

او ایجاد ارتباط بین سطح یک و دو مراقبت، ارایه بسته خدمات تخصصی و مراقبت سرپایی به بیماران دیابتی و دارای بیماری های قلبی عروقی با هدف شناسایی، کنترل و پیشگیری از بروز عوارض بیماری، تشخیص سرطان های شایع مانند سرطان پستان، دهانه رحم و کلورکتال،ثبت خدمات ارایه شده و پیگیری روند مراقبت بیماران را از جمله خدمات کلینیک بیماری های غیرواگیر خواند.

مرادی بر ضرورت ارتباط مناسب حوزه بهداشت و درمان در راستای راه اندازی و ادامه فعالیت این کلینیک و تسهیل در روند ارایه خدمات تخصصی و مشاوره ای به دریافت کنندگان خدمت در این مرکز تاکید کرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان کازرون نیز در ادامه گفت: اهمیت پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر بر کسی پوشیده نیست به طوری که پیش از آغاز پاندمی کرونا، سازمان جهانی بهداشت برنامه های هفته سلامت را بر پایه کنترل بیماری های غیرواگیر متمرکز ساخته بود.

 
 

دکتر "بندر برامکی" ضمن اشاره به اهمیت تشخیص زودهنگام بیماری های غیرواگیر در پیش آگهی این بیماری ها، از مسوولان حوزه معاونت بهداشت دانشگاه خواست با همفکری مسوولان دانشگاه نسبت به تجهیز و بهره برداری از بخش شیمی درمانی و کلینیک سرطان شناسی بیمارستان ولیعصر (عج) تصمیم گیری کنند.

پایان بخش این نشست که با حضور "مرجان روزی طلب" کارشناس مدیریت خدمات پرستاری و "ناهید نصری" کارشناس اداره بیماری های غیرواگیر معاونت درمان دانشگاه، "زهرا طهماسبی" معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کازرون، "طاهره بیاتی" کارشناس مسوول مبارزه با بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت شهید "پیرویان"، دکتر "سجاد شرافت" رییس، "اعظم حورزاد" مدیر خدمات پرستاری و جمعی از کارکنان پرستاری بیمارستان ولیعصر (عج) برگزار شد، بازدید از محل کلینیک بیماری های غیرواگیر بود.س/تدینی

 
  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 35318
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید