• 1402/01/22
  • - تعداد بازدید: 49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون

نشست بررسی وضعیت شناسایی مبتلایان به بیماری های غیرواگیر در شهرستان کازرون

1402/01/21


با برنامه ریزی واحد مبارزه با بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون، نشست بررسی وضعیت شناسایی مبتلایان به بیماری های غیرواگیر در این شهرستان با حضور رئیس شبکه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در این نشست رئیس شبکه گفت: بیماری های غیرواگیر مسوول بیش از 53 درصد بیماری ها در سراسر جهان هستند و بیش از 76 درصد بار بیماری ها در ایران را به خود اختصاص داده اند.

دکتر "محسن معینی" افزود: پایه پیشگیری از بیماری های غیرواگیر، شناسایی عوامل خطر اولیه و پیشگیری و کنترل این عوامل است.

در ادامه معاون بهداشت شبکه با بیان اینکه کیفیت و کمیت مراقبت از گروه های هدف اهمیت دارد، گفت: حفظ و ارتقای سلامت مردم از رسالت حوزه بهداشت است.

 
 

"زهرا طهماسبی" از کارشناسان ستاد مرکز بهداشت خواست با ایجاد هم افزایی و بررسی مراقبت های ثبت شده از سوی پزشکان، مراقبان سلامت و بهورزان برای گروه های سنی مختلف در سامانه سیب، در راستای دستیابی به حد انتظار شاخص های تفاهم نامه تلاش کنند.

کارشناس مسوول واحد مبارزه با بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت شهید پیرویان گفت: بیماری های غیرواگیر مهمترین موانع توسعه کشورها بوده و هزینه های بالای ناشی از درمان آنها، نظام بهداشتی و درمانی را با چالش روبرو می کند.

"طاهره بیاتی" ضمن ارایه گزارشی از آمار بیماران شناسایی شده مبتلا به دیابت و پرفشاری خون در شهرستان کازرون، افزود: انتظار می رود 14 درصد جمعیت بالای 25 سال مبتلا به دیابت و 35 درصد جمعیت بالای 18 سال مبتلا به فشارخون بالا باشند.

او اضافه کرد: شناسایی زودهنگام و انجام مراقبت از مبتلایان به بیماری های غیرواگیر با هدف کاهش معلولیت و مرگ ناشی از این بیماری ها، یکی از اهداف حوزه بهداشت است که در این راستا از تمامی افراد بالای 18 سال شهرستان می خواهیم با مراجعه به پزشکان خانواده نسبت به سنجش فشارخون خود اقدام کنند.

این نشست با حضور جمعی از کارشناسان ستاد مرکز بهداشت شهید پیرویان برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 76720
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید