• 1401/06/05
  • - تعداد بازدید: 155
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کازرون

نشست بررسی شاخص های تفاهم نامه بهداشتی واحد مبارزه با بیماریهای واگیر در سال 1401 در مرکز بهداشت شهید پیرویان کازرون

1401/06/05

نشست بررسی شاخص های تفاهم نامه بهداشتی واحد مبارزه با بیماری های واگیر در سال 1401 در سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، "زهرا طهماسبی" معاون بهداشت شبکه هدف از برگزاری این نشست را بهبود و ارتقای شاخص های مورد انتظار واحد مبارزه با بیماری های واگیر برشمرد و بر ضرورت تهیه برنامه عملیاتی، انجام مداخلات از سوی مراقبان سلامت و پزشکان مراکز بهداشتی و ثبت مراقبت ها در سامانه سیب تاکید کرد.

 
 

کارشناس مسوول واحد مبارزه با بیماریهای واگیر مرکز بهداشت شهید پیرویان از مهمترین برنامه های مراقبتی در این واحد به مراقبت بیماریهای روده ای، بررسی، کشف و شناسایی به موقع طغیان ها و نمونه التور (وبا) و حمایت از برنامه مراقبت از بیماری سل تا دستیابی به اهداف تعیین شده که بیماریابی و نمونه گیری است، اشاره کرد.

 
 

مهندس "علی نجفی" گفت: انجام واکسیناسیون روتین کودکان در موعد مقرر، پیگیری موارد تاخیر در واکسیناسیون و ثبت در سامانه سیب، پیگیری تکمیل واکسیناسیون موارد حیوان گزیدگی، اجرای برنامه های آموزشی، کنترل و پیشگیری بیماری لیشمانیوز (سالک)، ارتقای آمار واکسیناسیون کووید19 و آموزش های ضروری در زمینه پیشگیری از بیماریهای واگیر به زائرین اعزامی به عتبات عالیات از دیگر اهداف واحد مبارزه با بیماریهاست.

این نشست با حضور کارشناسان مبارزه با بیماری ها ی واگیر مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و مسوولین مراکز شهری برگزار و ضمن بررسی شاخص های مورد انتظار بیماریهای واگیر به تفکیک مناطق، در راستای ارتقای شاخص ها هم اندیشی شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 65549
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید