• 1400/11/16
  • - تعداد بازدید: 223
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون

نشست اعضای ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری ویژه کازرون

1400/11/16


در پی روند رو به افزایش آمار مبتلایان به کووید19 در کازرون، نشست اعضای ستاد مقابله با کرونا در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در این نشست فرماندار جدید کازرون با اشاره به وضعیت شیوع کروناویروس در شهرستان، گفت: در طول دو سال همه گیری ویروس کرونا محدودیت های متعددی در فعالیت صنوف و مشاغل اعمال شده است که هدف از این اقدامات کنترل موج بیماری و کاهش بار موارد بستری در بیمارستان ها بوده است.

"محمدعلی بخرد" افزود: مشارکت و همراهی مردم در اجرای محدودیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی، ضمن اینکه به نوعی حمایت از مدافعان سلامت محسوب می شود، به خروج هر چه سریع تر از این شرایط بحرانی نیز کمک می کند.

 

 

او بر ضرورت استفاده از ظرفیت های اتاق اصناف، نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج و مشارکت اداره صمت برای نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در اصناف تاکید و اضافه کرد: از بازاریان و کسبه استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همراهی با ستاد کرونای شهرستان را خواهانیم.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کازرون نیز در ادامه از انجام 40 هزار و 974 تست تشخیص کووید19، ابتلای قطعی 14 هزار و 469 نفر و بهبود 13 هزار و 962 نفر از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا در شهرستان تا به امروز خبر داد و گفت: در روزهای اخیر با افزایش آمار مراجعه به مرکز 16 ساعته منتخب کووید19 و افزایش موارد ابتلا به این بیماری مواجه هستیم.

"زهرا طهماسبی" با اشاره به تاثیر مطلوب واکسیناسیون در پیشگیری از ابتلا و مرگ و میر ناشی از کروناویروس، تاکید کرد: لازم است تمامی افراد بالای 18 سال برای افزایش ایمنی خود، سه ماه پس از دریافت نوبت دوم واکسن کرونا، با مراجعه به پایگاه های واکسیناسیون، نوبت سوم واکسن را دریافت کنند.

 
 

او مهمترین مصوبات این نشست را تعطیلی استخرها و مراکز تفریحی سرپوشیده، مهدکودک ها، چایخانه ها و قهوه خانه ها، غیرحضوری شدن آموزش در مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه، پرهیز از برگزاری هرگونه مراسم تجمعی در فضاهای سرپوشیده، فعال شدن تیم های مراقبتی و نظارتی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، تشدید نظارت مشترک بر رعایت پروتکل های بهداشتی در اصناف مختلف و الزام ارایه خدمات در ادارات دولتی و غیردولتی به مراجعین با ارایه کارت واکسن برشمرد.

در این نشست حجت الاسلام "محمد صباحی" امام جمعه کازرون، دکتر "حسین مرادی سروستانی" رییس بیمارستان ولیعصر (عج) و سایر مسوولین ادارات شهرستان حضور داشتند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 54792
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید