• 1398/12/23
  • - تعداد بازدید: 82
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نشست اضطراری کمیته درون بخشی مقابله با کروناویروس در دفتر ریاست شبکه بهداشت و درمان کازرون

1398/12/23

دوازدهمین نشست کمیته بحران مقابله با کروناویروس در شبکه بهداشت و درمان کازرون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، رییس این شبکه با اشاره به شناسایی اولین مورد محلی بیمار مبتلا به کروناویروس در این شهرستان گفت: با توجه به اینکه شمار مبتلایان به کروناویروس در شهرستان کازرون تا کنون افرادی بودند که به مناطق آلوده کشور سفر داشتند و یازدهمین مورد مبتلا از اهالی شهرستان است، نشست اضطراری هماهنگی و کنترل کروناویروس روز جمعه برگزار شد.

 
 

دکتر "بندر برامکی" ادامه داد: 7 نفر از 11 مورد مبتلا به کووید19 در شهرستان کازرون، بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند و 4 مورد نیز با وضعیت عمومی پایدار در بیمارستان بستری هستند و تا کنون فوتی نیز گزارش نشده است.

او در ادامه این نشست بر لزوم کالیبره شدن روزانه تب سنج های ایستگاه های بازرسی، بیماریابی و اعمال واکنش سریع به دنبال شناسایی مبتلایان به کروناویروس و توصیه به اطرافیان بیمار در خصوص قرنطینه خانگی از سوی کارشناسان مبارزه با بیماری های واگیر، آموزش و نظارت بر نحوه گندزدایی و ضدعفونی سطوح به خانواده بیمار از سوی کارشناسان بهداشت محیط و تداوم آموزش و انتقال پیام های بهداشتی به زبان ساده برای عموم مردم از سوی کارشناس آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان تاکید کرد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کازرون نیز ضمن تاکید بر ارتقا سطح کیفی اقدامات تیم واکنش سریع مقابله با کرونا جدید، هماهنگی کمیته های درون بخشی مقابله با کروناویروس را در راستای ارایه بهتر خدمات و دستیابی به نتیجه مطلوب، خواستار شد.

 
 

"زهرا طهماسبی" افزود: ثبت آموزش های ارایه شده در زمینه پیشگیری از ابتلا به کروناویروس به جمعیت تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون در سامانه سیب از سوی بهورزان و مراقبان سلامت در حال انجام بوده و ضروری است از سوی ناظران مراکز بهداشتی رصد شده و مداخله لازم جهت پوشش صد در صدی تا پایان اسفند ماه به عمل آید.   

 

این نشست با حضور مسوولان کمیته های اجرایی مقابله با کروناویروس در دفتر ریاست شبکه بهداشت و درمان برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 21168
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید