• 1399/08/13
  • - تعداد بازدید: 428
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون

نشست اضطراری قرارگاه شهرستانی مقابله با کروناویروس در فرمانداری ویژه کازرون

1399/08/13


نشست اعضای شورای تامین شهرستان کازرون با عنوان قرارگاه مقابله با کروناویروس در فرمانداری ویژه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، رییس شبکه گفت: با توجه به وضعیت شیوع کروناویروس در شهرستان و آمار رو به رشد مبتلایان، نشست شورای تامین با محوریت بررسی وضعیت و راه اندازی کمیته های تخصصی قرارگاه شهرستانی مقابله با کرونا برگزار شد.

 
 

دکتر "بندر برامکی" در این نشست از انجام ده هزار و 598 نمونه آزمایش تشخیصی کووید19، بهبودی دو هزار و 273 بیمار از ابتدای اپیدمی کرونا تا به امروز در شهرستان و تکمیل ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان ولیعصر (عج) خبر داد.

او با بیان اینکه در روزهای اخیر 50 درصد نمونه های تشخیصی ارسال شده به آزمایشگاه ها مثبت می شود، تنها راه برون رفت از این وضعیت بحرانی را عزم جدی همگانی و پیوستن مردم به جبهه مقابله با کرونا همگام با کارکنان حوزه بهداشت و درمان دانست.

برامکی 71 درصد از مبتلایان به کووید19 را ساکن شهر کازرون و بیشترین علت ابتلا را شرکت در دورهمی های خانوادگی و مراسم های تجمعی عنوان کرد و از شهروندان خواست ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی، از ترددهای غیرضروری در شهر و حضور در اجتماعات پرهیز کنند.

 
 

این مقام مسوول شبکه بهداشت و درمان از مهمترین مصوبات این نشست به تعطیلی آرایشگاه های زنانه و سالن های ورزشی و بدنسازی تا پایان ماه جاری، نظارت آرامستان ها بر برگزاری مراسم تدفین فوتی ها با حضور تعداد محدود افراد، لغو هرگونه مراسم های تجمعی در شهرستان به ویژه نظارت نیروهای انتظامی و بسیجیان بر باغچه های شخصی برگزاری مجالس، استفاده از پتانسیل آموزش و پرورش در آگاهی بخشی به دانش آموزان و خانواده ها در خصوص خطرات کرونا و راههای پیشگیری از آن، گندزدایی روزانه معابر اصلی شهر از سوی شهرداری، نواختن آژیر خطر از سوی سازمان آتش نشانی و برخورد قانونی با اصنافی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، اشاره کرد.

این نشست با حضور "داریوش دهقان" فرماندار ویژه، دکتر "سجاد شرافت" رییس بیمارستان ولیعصر (عج)، "زهرا طهماسبی" معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان، بخشداران و تعدادی از مسوولین ادارات شهرستان برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 31999
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید