• 1401/05/30
  • - تعداد بازدید: 178
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کازرون

نخستین نشست ستاد اجرایی تقویت نظام شبکه در فرمانداری ویژه کازرون

1401/05/30

نخستین نشست ستاد اجرایی تقویت نظام شبکه در فرمانداری ویژه کازرون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در این نشست سرپرست شبکه با اشاره به ابلاغ مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت اجرای سند تقویت نظام شبکه با هدف تامین سلامت مردم با هزینه کمتر، گفت: نظام شبکه بهداشت و درمان از سال 1363 تشکیل شد و در سال 1384 با اجرای طرح پزشک خانواده روستایی در سراسر کشور و سپس در سال 1391 با اجرای طرح پزشک خانواده شهری در دو استان، خدمات نظام سلامت توسعه یافت.

دکتر "محسن معینی" افزود: طرح تحول نظام سلامت نیز در سال 1393 اجرا شد و از سال 1401 اجرای طرح تقویت نظام شبکه در اولویت برنامه های نظام سلامت قرار گرفته است.

 
 

او ادامه داد: یکی از نکات مهم در بازسازی و تقویت نظام شبکه، روند شاخص جمعیتی کشور است که به دلیل کاهش نرخ باروری، کشور را در سال های آتی با بحران سالمندی روبرو می سازد که در این راستا قرارگاه جوانی جمعیت برای پیشگیری از بروز بحران سالمندی کشور تشکیل شده است.

در ادامه کارشناس گروه گسترش شبکه های بهداشتی درمانی و مسوول دبیرخانه ستاد تقویت نظام شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به نقش عوامل اجتماعی در سلامت جامعه، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تمامی ظرفیت ها، تامین کننده 25 درصد سلامت مردم است و 75 درصد تامین سلامت جامعه، به مشارکت مردم و سایر سازمان ها و نهادها بستگی دارد.

"فرانک فتحی" افزود: در طول سالهای اخیر بیماری های غیر واگیر سهم زیادی از مرگ ها و ناتوانی ها را به خود اختصاص داده است که در این خصوص طراحی مداخلات و بسته های خدمت با هدف پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر و اختلالات روانی و عوامل خطر آنها، باید یکی از اولویت های نظام شبکه باشد.

او اضافه کرد: طرح تقویت نظام شبکه دارای 21 راهبرد در سطح وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و شبکه های بهداشت و درمان است و در ساختار ستاد اجرایی شهرستان ها، رییس شبکه بهداشت و درمان به عنوان رییس ستاد، معاون بهداشت دبیر ستاد و واحد توسعه شبکه به عنوان مسوول دبیرخانه فعالیت می کنند.

 
 

مسوول دبیرخانه ستاد تقویت نظام شبکه معاونت بهداشت دانشگاه با بیان اینکه جهت اجرایی شدن سند تقویت نظام شبکه ،ستاد های مختلف اجرایی جهت سطوح مختلف پیش بینی شده است، ادامه داد: تمامی سطوح، موظف به تنظیم برنامه عملیاتی برای دستیابی به اهداف برنامه، تشکیل کارگروه های شش گانه و ارایه گزارش عملکرد و پیشرفت برنامه به ستاد بالادستی هستند.

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان کازرون نیز با اشاره به اهمیت پیشگیری اولیه با هدف کاهش هزینه های درمانی، گفت: وظیفه ستاد اجرایی تقویت نظام شبکه در شهرستان، ضمن برگزاری نشست های ماهانه، تدوین برنامه اجرایی عملیاتی سند تقویت شبکه، طرح چالش ها و موانع اجرایی برنامه عملیاتی در واحدهای تحت پوشش، بررسی گزارش های ناظرین واحدهای اجرایی تحت پوشش، هماهنگی درون بخشی در راستای تسریع و تسهیل در اجرای برنامه ها، ارایه راهکار اجرایی برای رفع موانع و چالش ها و تنظیم گزارش عملکرد ماهانه و ارایه به ستاد اجرایی دانشگاهی تقویت شبکه است.

"زهرا طهماسبی" افزود: در ستاد شبکه بهداشت و درمان و مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون ضمن تنظیم برنامه عملیاتی، موانع و چالش های برنامه های سلامت در حوزه بهداشت مشخص شده است تا در نشست های ماهانه، راهکارهای قابل اجرا برای رفع چالش های حوزه سلامت، ارایه شود.

این نشست با حضور "هادی صنعتی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه کازرون، مسوولان حوزه سلامت شهرستان، نمایندگانی از سازمان نظام پزشکی، اداره بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی برگزار شد.س/تدینی

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 65230
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید