• 1403/02/29
  • - تعداد بازدید: 64
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون

مرکز سراج شهرستان کازرون مکانی با هدف بررسی و کاهش آسیب های اجتماعی

نشست برون بخشی معرفی اهداف مرکز سلامت روانی اجتماعی کازرون، در فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در این نشست که با حضور "هادی صنعتی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه برگزار شد؛ معاون بهداشت شبکه با اشاره به شیوع اختلالات روان به عنوان یکی از معضلات جامعه، بر ضرورت هم افزایی سایر سازمانها و مداخله جدی برای شناسایی و درمان زودهنگام موارد اختلالات روانی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

"زهرا طهماسبی" گفت: مرکز سلامت روانی اجتماعی (سراج) واقع در پایگاه سلامت "حاج ابراهیم برزه"، از بهمن 1402 با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و درمان تخصصی و رایگان بیماران با اختلال روان با حضور روانپزشک، پزشک عمومی، روانشناس و مددکار اجتماعی آغاز به کار کرده است.

در ادامه، مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با بیان اینکه بر اساس آمارهای سال 1400، شیوع اختلالات روانپزشکی در جمعیت 15 سال به بالا، 25 درصد گزارش شده است، گفت: در بحث کاهش آسیب های اجتماعی، سهم نظام سلامت 8 درصد، ژنتیک افراد 5 درصد، عوامل رفتاری و سبک زندگی مردم 32 درصد و 55 درصد نیز به عوامل اجتماعی موجود در هر منطقه مربوط است که نیاز به مداخله سایر سازمانها و ادارات دارد.

"فریبا رضایی" افزود: در مرکز سراج این امکان فراهم شده است تا آسیب های اجتماعی شناسایی شده در سازمانها، ادارات یا بیماران با اختلال روان مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت و بیماران با سابقه بستری در بیمارستانهای اعصاب و روان، به صورت رایگان خدمات حوزه روانپزشکی و روانشناسی را دریافت کنند.

او اضافه کرد: رسالت مرکز سراج فقط به درمان تخصصی بیماران با اختلال روان خلاصه نمی شود، بلکه در ساختار این مرکز، پیگیری آسیب های اجتماعی موجود در شهرستان و کاهش میزان آسیب های اجتماعی در خانواده هایی که یکی از اعضای آنها به اختلالات روان مبتلا هستند، نیز میسر است.

او از معاون فرماندار ویژه کازرون درخواست کرد تا با ابلاغ به سازمانها و ادارات، یک نفر به عنوان نماینده برای شناسایی موارد آسیب اجتماعی آن سازمان معرفی، همچنین کمیته تخصصی بررسی آسیب های اجتماعی شهرستان هر ماه در فرمانداری برگزار، تفاهم نامه هایی با سایر ادارات برای مشخص شدن وظایف آنها منعقد و با حضور یک مددکار در فرمانداری، ارتباط منسجم بین ادارات برای کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان فراهم شود.

در این نشست کارشناسان سلامت روان مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون، نمایندگانی از اداره آموزش و پرورش، دانشگاهها و برخی ادارات کازرون حضور داشتند./س.تدینی

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 101987
کلیدواژه