• 1399/01/09
  • - تعداد بازدید: 89
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

غربالگری 80 درصد جمعیت شهرستان کازرون نسبت به کووید 19

1399/01/09


معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون از انجام غربالگری 172 هزار و ششصد و هشتاد و چهار نفر جمعیت شهرستان نسبت به کووید 19 تا پایان هفته اول فروردین سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، "زهرا طهماسبی" با اشاره به لزوم اجرای طرح ملی غربالگری کووید 19 برای تمام افراد خانوار و ثبت در سامانه یکپارچه بهداشتی (سیب)، گفت: غربالگری کووید 19 برای 80 درصد از کل تعداد جمعیت 216 هزار و هشتاد و چهار نفری شهرستان از سوی مراقبان سلامت و بهورزان انجام و آموزش های پیشگیری و مقابله با این بیماری نیز به این جمعیت ارایه و در سامانه سیب ثبت شده است.

او افزود: این طرح از هفته پایانی اسفند سال گذشته آغاز شد و مراقبان سلامت و بهورزان در ساعات اداری و غیراداری و ایام تعطیل نسبت به غربالگری کووید 19 برای سرپرست و افراد خانوار تحت پوشش خود اقدام کردند.

"طهماسبی" با بیان اینکه غربالگری کووید 19 برای سرپرست و افراد خانوار انجام می شود، اضافه کرد: در شهرستان کازرون از کل تعداد 56 هزار و ششصد و هفت نفر سرپرست خانوار تا کنون برای 48 هزار و چهارصد و هشتاد و پنج نفر، غربالگری کووید 19 انجام و میزان غربالگری هر دو شاخص سرپرست و افراد خانوار در 7 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی این شهرستان، به 100 درصد ارتقا یافته است.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون ضمن قدردانی از تلاش اعضای تیم سلامت در اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کروناویروس، به شهروندان توصیه کرد: به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ضمن در خانه ماندن و پاسخ به تماس های تلفنی سامانه 4030 در خصوص غربالگری کووید 19، برای ارزیابی سلامت خود به صورت الکترونیکی به سامانه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به آدرس salamat.gov.ir مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات درخواستی و آگاهی از وضعیت سلامت خود اقدام کنید.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 21856
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید