18 شهریور 1403

  • 1403/05/30
  • - تعداد بازدید: 54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شبکه بهداشت و درمان کازرون

عیادت مسوولان حوزه سلامت کازرون از مادران دارای نوزاد تازه متولد شده در بیمارستان حضرت ولیعصر (عج)

با هدف ترویج تغذیه با شیر مادر، از مادران دارای نوزاد تازه متولد شده در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) کازرون عیادت شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، معاون بهداشت شبکه با بیان اینکه تغذیه با شیر مادر بهترین و طبیعی ترین انتخاب برای کودک و مادر است، گفت: تماس فیزیکی نزدیک کودک و مادر باعث تحریک تولید برخی آنتی بادی ها در بدن مادر و ترشح آنها در شیر او و موجب تقویت ارتباط عاطفی بین مادر و کودک می شود.

"زهرا طهماسبی" افزود: توصیه سازمان جهانی بهداشت، تغذیه اختصاصی نوزادان تا 6 ماهگی با شیر مادر و ادامه دادن آن به همراه غذای کمکی تا سن 2 سالگی است.

او با بیان اینکه هضم شیر مادر بسیار خوب و آسان است و تغذیه با شیر مادر، بروز سرطان های دوران کودکی، آسم، اگزما، آلرژی و بسیاری از بیماری های دیگر را کاهش می دهد، ادامه داد: ضریب هوشی، تکامل بینایی و تکامل راه رفتن در کودکانی که باشیر مادر تغذیه می شوند خیلی سریع تر اتفاق می افتد.

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان اضافه کرد: با برنامه ریزی واحد سلامت خانواده مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون و با هدف ترویج تغذیه با شیر مادر، با حضور مسوولان بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) این شهرستان با حضور در بخش زنان این مرکز درمانی، از مادران دارای نوزاد تازه متولد شده، تجلیل شد./س.تدینی

  • گروه خبری : گروه های مطالب,اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 106688