• 1401/11/26
  • - تعداد بازدید: 74
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کازرون

ضرورت راه اندازی اتاق شیر مادر در شبکه بهداشت و درمان کازرون در راستای اجرای قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

1401/11/26


در نشست کمیته درون بخشی جوانی جمعیت شبکه بهداشت و درمان کازرون و در راستای اجرای قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بر ضرورت راه اندازی اتاق شیر مادر در شبکه تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در نشست درون بخشی کمیته جوانی جمعیت، معاون بهداشت شبکه با اشاره به بحران سالخوردگی جمعیت، گفت: یکی از اولویت های نظام سلامت، آموزش ترویج ازدواج سالم و مزایای فرزندآوری به خانواده ها و اجرای مواد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مربوط به مادران شاغل در اداره متبوع است.

"زهرا طهماسبی" افزود: بر اساس ماده 27 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، کاهش 6 ماه از مدت طرح مادران پزشک یا پیراپزشک به ازای هر فرزند، قابل اجرا بوده و با کسر این مدت زمان از طرح متقاضی، می توان در موعد مقرر با او تسویه حساب کرد.

 
 

در ادامه کارشناس واحد سلامت خانواده مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون گفت: اعطای دورکاری به درخواست مادر باردار به مدت دست کم 4 ماه در دوران بارداری در مشاغلی که ماهیت دورکاری داشته باشد، به استاد ماده 17 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قابل اجراست.

"فریده روستا" افزود: کمک هزینه عائله مندی مزدوجین جدید در سال 1401 به میزان دو برابر امتیاز و کمک هزینه اولاد متولدین از ابتدای سال 1401 به بعد، به میزان سه برابر امتیاز به ازای هر فرزند، تعیین شده است.

بررسی مصوبات کمیته پیشین جوانی جمعیت و تاکید بر تجهیز کلاس آمادگی برای زایمان در مرکز خدمات جامع سلامت "سعدی" و "نرگس زار" از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

این نشست با حضور دکتر "محسن معینی" سرپرست شبکه، کارشناسان واحد سلامت خانواده و جلب مشارکت های مردمی مرکز بهداشت شهید "پیرویان" و مسوول کارگزینی شبکه بهداشت و درمان کازرون برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 74433
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید