• 1398/12/04
  • - تعداد بازدید: 85
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

در نشست مسوولان شبکه بهداشت و درمان کازرون با اصحاب رسانه در فرمانداری ویژه شهرستان تاکید شد: خودمراقبتی مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به کروناویروس

1398/12/4

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون طی نشست خبری با اصحاب رسانه، اقدامات انجام شده پیرامون مقابله با ویروس کرونا در کازرون را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، دکتر "بندر برامکی" طی نشست خبری که در فرمانداری ویژه شهرستان برگزار شد، گفت: کروناویروس علایمی شبیه به آنفلوانزا دارد و تنها راه تشخیص قطعی این بیماری نمونه برداری از ترشحات مجاری تنفسی فرد مشکوک به ابتلا به این نوع ویروس و بررسی آزمایشگاهی است.

 
 

او ادامه داد: مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به کروناویروس خودمراقبتی، رعایت بهداشت فردی، شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون، شستشو و ضدعفونی کردن مکان های عمومی و پرهیز از حضور در تجمعات غیرضروری است.

این مقام مسوول شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون استفاده از ماسک برای همه افراد را غیرضروری دانست و افزود: افراد در معرض خطر از جمله پزشکان، پرستاران، خانواده فرد مبتلا به این بیماری، بیماران با ضعف سیستم ایمنی از قبیل بیماران دیالیزی، سرطانی، افراد دیابتی و بیماران با مشکلات قلبی عروقی و ریوی، باید از ماسک استفاده کنند.

دکتر برامکی در جواب به سوال خبرنگاران در خصوص شناسایی یک مورد مبتلا به کروناویروس در بیمارستان ولیعصر (عج) کازرون گفت: سه نفر بیمار با علایم شبه آنفلوانزا طی دو روز گذشته در این مرکز درمانی بستری شده اند که ضمن رعایت اصول ایزولاسیون، برای تشخیص قطعی ابتلا آنها به کروناویروس، نمونه ترشحات مجاری تنفسی این بیماران به استان ارسال شده است که در صورت مثبت شدن این آزمایش، به اطلاع عموم شهروندان خواهیم رساند.

سرپرست بیمارستان ولیعصر (عج) کازرون نیز با بیان اینکه یک دستگاه آمبولانس مجهز اورژانس 115 شهرستان برای بیماران مشکوک به ابتلای به کروناویروس در نظر گرفته شده است، افزود: در بخش های مختلف بیمارستان کازرون، دو یا سه اتاق ایزوله برای بیماران نیازمند به ایزولاسیون پیش بینی شده است و این مرکز درمانی آمادگی خدمات رسانی به این نوع بیماران را دارد.

دکتر "سجاد شرافت" ادامه داد: پزشکان این بیمارستان افرادی که علایم شبه آنفلوانزا و تاریخچه سفر به مناطق آلوده را دارند برای مراقبت، درمان و تشخیص قطعی ابتلا به کرونا ویروس، بستری می کنند.

کارشناس مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت شهید پیرویان کازرون نیز از ارایه آموزش راه های پیشگیری از ابتلا به کروناویروس در پادگانها، حوزه علمیه و مراکز تجمعی خبر داد و گفت: تعدای پمفلت و بروشور آموزشی نیز برای آگاهی بخشی به دانش آموزان از طریق واحد بهداشت مدارس در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت.

 
 

"صمد پورمند" آمادگی تمامی پزشکان خانواده، مراقبان سلامت مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و بهورزان را در خصوص ارجاع موارد مشکوک به این بیماری به بیمارستان ولیعصر (عج) اعلام کرد و افزود: واحد مبارزه با بیماری های واگیر این شبکه بهداشت و درمان، آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات شهروندان در خصوص این بیماری ویروسی است.

این نشست با حضور "داریوش دهقان" فرماندار ویژه شهرستان کازرون ، "امیرحسین مرادی" معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار و جمعی از خبرنگاران نشریات و خبرگزاری های شهرستان، در دفتر فرماندار برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 20290
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید