• 1398/11/08
  • - تعداد بازدید: 129
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

در نشست درون بخشی هماهنگی پویش ملی پیشگیری از سرطان تاکید شد: خودمراقبتی مهمترین راه پیشگیری از سرطان

1398/11/8

نشست درون بخشی هماهنگی پویش ملی پیشگیری از سرطان، در دفتر ریاست شبکه بهداشت و درمان کازرون، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در نشست درون بخشی هماهنگی پویش ملی پیشگیری از سرطان، رییس این شبکه بهداشت و درمان گفت: با توجه به بالا رفتن سن امید به زندگی در کشور و افزایش ابتلای افراد به بیماری های غیرواگیر از جمله سرطان ها، مهمترین راه پیشگیری از این بیماری، خودمراقبتی است.

دکتر "بندر برامکی" تغییر شیوه زندگی و الگوهای تغذیه ای را عامل مهمی در افزایش موارد ابتلا به سرطان در سال های اخیر دانست و بر انجام غربالگری و تشخیص به موقع سرطان ها، تاکید کرد.

 
 

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کازرون نیز با بیان اینکه بیماری سرطان باعت تغییر مسیر زندگی فرد و بروز مشکلات فراوانی در تمامی ابعاد جسمانی، روانی، اجتماعی و اقتصادی می شود، آگاهی بخشی به عموم جامعه را راهکاری موثر در راستای پیشگیری از این بیماری، عنوان کرد.

"زهرا طهماسبی" شناخت علل ایجاد کننده سرطان و اجتناب از مواجهه با این عوامل را بهترین راه پیشگیری نسبت به این بیماری دانست و خواستار برگزاری کارگاه های آموزشی برای مدیران و معلمان مدارس و کارگران مشاغل پرخطر و در معرض مواد شیمیایی، شد.

کارشناس مسوول واحد مبارزه با بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت شهید پیرویان نیز با اشاره به آغاز پویش ملی پیشگیری از سرطان از یکم تا هفتم بهمن، از عوامل خطر ابتلا به این بیماری را کم تحرکی ، داشتن عادات غذایی نامناسب، مصرف دخانیات و الکل و استرس های محیطی دانست و تغییر سبک و شیوه زندگی را به عنوان راهکاری مناسب در پیشگیری از سرطان برشمرد.

"طاهره بیاتی" با ارایه آمار افراد مبتلا به سرطان در شهرستان طی دو سال اخیر، آشنایی با علایم و تشخیص زودهنگام سرطان را در پیش آگهی و درمان این بیماری موثر خواند و با بیان شعار پویش ملی پیشگیری از سرطان، "سرطان قابل پیشگیری و درمان است با خودمراقبتی و امید"، گفت: ما به عنوان کارشناسان بهداشتی باید این باور را که سرطان پایان زندگی نیست در جامعه تقویت کنیم.

این نشست با حضور کارشناسان ستادی مرکز بهداشت شهید پیرویان، در دفتر ریاست شبکه بهداشت و درمان برگزار و برنامه های اجرایی هر واحد در این پویش ملی، مشخص شد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 19133
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید