• 1401/09/02
  • - تعداد بازدید: 159
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کازرون

حوزه سلامت شهرستان کازرون، هشتمین مقصد تیم پایش دانشگاه علوم پزشکی شیراز

1401/09/02


اعضای تیم پایش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با حضور در مجموعه سلامت شهرستان کازرون، بر نحوه خدمت رسانی در این شهرستان نظارت کرده و با حضور  در بخش های مختلف این مجموعه، راهکارهای رفع چالش ها را ارزیابی کردند.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رئیس حوزه ریاست و مشاور رئیس دانشگاه در ابتدای سفر به کازرون با حضور در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان با مسوولان حوزه سلامت کازرون دیدار کرد و با اشاره به تداوم سفرهای دوره ای این تیم پایش در مناطق مختلف استان طی هفته های گذشته با هدف بررسی چالش های حوزه سلامت و ارزیابی عملکرد بهداشتی و درمانی در شهرستان ها گفت: تلاش بر این است با شناسایی نقاط قوت و ضعف هر مجموعه در این بازدیدها، زمینه حل مسایل در خود مجموعه فراهم شود و موارد مرتبط با مراجع بالاتر، با انعکاس به رئیس دانشگاه و اعضای هیات رئیسه، در سطوح دانشگاهی، استانی و وزارتی پیگیری شود.

دکتر «سید روح اله حسینی» با بیان اینکه شهرستان های قطب مانند کازرون، از ظرفیت های فراوانی برخوردار هستند، بر لزوم توجه به این توانمندی ها برای برطرف شدن مسایل مختلف حوزه سلامت در شهرستان ها تاکید کرد.

دکتر «سید صادق سید نعمتیان» مشاور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست توجه به موضوع اولویت پیشگیری از ابتلا به بیماری ها و ترویج فرهنگ خودمراقبتی را از مهم ترین مسایل در حوزه سلامت عنوان کرد که دستاوردهای بلندمدتی به همراه دارد.

در این نشست، دکتر «محسن معینی» سرپرست شبکه بهداشت و درمان کازرون و دکتر «رازی قنواتی» سرپرست بیمارستان های حضرت ولیعصر(عج) و حضرت امام علی(ع) کازرون نیز با ارایه گزارشی از اقدامات و فعالیت های حوزه های بهداشت و درمان شهرستان کازرون، مهم ترین چالش های این مجموعه را به اعضای تیم نظارت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارایه کردند.

برنامه حضور نمایندگان معاونت های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در شهرستان کازرون با حضور در بخش های مختلف حوزه بهداشت و درمان این شهرستان و ارزیابی مسایل مختلف این مجموعه ادامه یافت.

 
 

دکتر «سید روح اله حسینی» مسوول این تیم ارزیابی نیز پس از برگزاری نشست در شبکه بهداشت و درمان کازرون، از پروژه در حال ساخت ساختمان شبکه بهداشت و درمان کازرون که در سه طبقه و با زیربنای دو هزار و 100 مترمربع در حال ساخت است، بازدید کرد.

 

برنامه بعدی رئیس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، حضور در بیمارستان حضرت امام سجاد(ع) خشت و کنار تخته با همراهی سرپرست شبکه بهداشت و درمان کازرون و بازدید از آزمایشگاه، رادیولوژی، اورژانس، تاسیسات و داروخانه این بیمارستان بود.

پس از این بازدیدها، دکتر حسینی از بخش های مختلف مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی کنار تخته شامل بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، مامایی، واکسیناسیون و بهداشت خانواده و همچنین پایگاه اورژانس 115 جاده ای کنار تخته بازدید و نحوه ارایه خدمت در این مراکز را جویا شد.

بیمارستان تازه تاسیس حضرت امام علی(ع) کازرون و بازدید از آزمایشگاه، بخش داخلی و اورژانس این بیمارستان و گفت و گو با سرپرست و مدیر بیمارستان امام علی(ع) در زمینه راهکارهای توسعه بخش ها و خدمات این بیمارستان از دیگر برنامه های سفر مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به شهرستان کازرون بود.

 

در ادامه این سفر، با حضور اعضای تیم نظارتی دانشگاه، اقدامات و فعالیت های بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) کازرون مورد ارزیابی قرار گرفت.

این برنامه با بازدید از اورژانس، بخش زایمان، CCU، ICU، داخلی جراحی و تاسیسات بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) کازرون همراه بود و نحوه ارایه خدمت و میزان رضایتمندی بیماران از خدمات، ارزیابی شد.

بخش پایانی سفر تیم نظارتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به کازرون، برگزاری نشست جمع بندی در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) این شهرستان و ارایه گزارش بازدیدهای انجام شده از سوی نمایندگان معاونت های بهداشت، درمان، توسعه مدیریت و منابع، غذا و دارو و بازرسی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بخش های مختلف مجموعه سلامت شهرستان کازرون بود.

 

در این نشست، راهکارهایی برای رفع مسایل موجود در ارایه خدمات حوزه سلامت شهرستان کازرون از سوی حاضران در نشست ارایه و برای برطرف شدن بخشی از این مسایل تصمیم گیری شد.

دکتر «سید صادق سید نعمتیان» مشاور معاون بهداشت دانشگاه، دکتر «کرم توانی» مدیر پزشک خانواده دانشگاه و مهندس «علی سمتی» کارشناس امور فنی و شبکه ها به نمایندگی از معاونت بهداشت دانشگاه»؛ «محسن ناصری نژاد» معاون مدیر منابع انسانی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، مهندس «علی ممتحن» معاون فنی مدیریت منابع فیزیکی و نظارت بر طرح های عمرانی و «منصور مدرکی» معاون مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی و مهندس «حجت حمیدی» معاون مدیر امور مالی دانشگاه به نمایندگی از معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه؛ دکتر «راضیه السادات موسوی» رئیس اداره نظارت و اعتباربخشی امور بیمارستان ها، «پروین غیاثی» کارشناس مسوول نظارت و اعتباربخشی، مهندس «فاطمه دهقانی» کارشناس بهداشت محیط اداره نظارت و اعتباربخشی و «فهیمه کیخا» کارشناس نظارت و اعتباربخشی به نمایندگی از معاونت درمان دانشگاه؛ «مجید عسکری» کارشناس نظارت بر دارو به نمایندگی از معاونت غذا و دارو و «سید اسماعیل حسینی» کارشناس اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه، دیگر اعضای این تیم پایش بودند که در این برنامه یک روزه با حضور در واحدهای زیرمجموعه هر حوزه در شبکه بهداشت و درمان کازرون، به ارزیابی خدمات هر حوزه و بررسی چالش های موجود پرداختند./102

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 69869
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید