• 1400/08/19
  • - تعداد بازدید: 195
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون

حفظ سلامت دانش آموزان اولویت اصلی در بازگشایی تدریجی مدارس کازرون

1400/08/18


نشست شورای آموزش و پرورش با محوریت بازگشایی تدریجی مدارس در فرمانداری ویژه کازرون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در این نشست سرپرست فرمانداری ویژه این شهرستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت عمل به تصمیمات ستاد کرونا، گفت: دغدغه همه ما بازگشایی مدارس با حفظ سلامت دانش آموزان در شرایط کنونی است.

"امیرحسین مرادی زادگان" افزود: فراهم سازی بستر بهداشتی مناسب، شرط بازگشایی تدریجی مدارس است که در این راستا باید تمام تلاش خود را در راستای واکسیناسیون دانش آموزان به کار ببندیم.  

رییس شبکه بهداشت و درمان کازرون نیز با بیان اینکه تنها راهکار مدیریت بیماری کووید19، رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون همگانی است، گفت: با ایمان قلبی و اعتقاد راسخ به مزایای انجام واکسیناسیون علیه ویروس کرونا باید نسبت به آگاهی بخشی والدین در این زمینه تلاش کنیم.

 

 

دکتر "بندر برامکی" مشارکت های بین بخشی آموزش و پرورش با شبکه بهداشت و درمان را ارزشمند دانست و افزود: متولیان سلامت با استفاده از تمامی ظرفیت ها تامین کننده 25 درصد سلامت جامعه هستند و 75 درصد باقی مانده با مشارکت های بین بخشی میسر می شود.

او بر ضرورت تشکیل بسیج همگانی برای تشویق والدین و دانش آموزان برای انجام واکسیناسیون تاکید و اضافه کرد: انجام واکسیناسیون در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی تنها راه برون رفت از شرایط کنونی و بازگشت به زندگی عادی است.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان نیز در ادامه با بیان اینکه دو هفته پس از تزریق نوبت دوم واکسن، ایمنی مطلوب در بدن ایجاد می شود، گفت: 72 درصد از دانش آموزان 12 تا 18 سال شهر کازرون نوبت اول واکسن و 25 درصد نوبت دوم را دریافت کرده اند.

"زهرا طهماسبی" با اشاره به اینکه برای دستیابی به ایمنی جمعی و قطع زنجیره انتقال بیماری پوشش 80 درصد واکسیناسیون جمعیت ضروری است، ضمن درخواست از والدین برای تسریع در روند واکسیناسیون فرزندان 12 تا 18 سال، ابراز امیدواری کرد با افزایش پوشش واکسیناسیون این گروه سنی، زمینه بازگشایی تدریجی مدارس فراهم شود.

تشریح جزییات نسخه 06 پیشگیری از بیماری کووید19 در مدارس و ارایه گزارش بازدید کارشناسان بهداشتی از مدارس سطح شهرستان از سوی "زهرا داودی" کارشناس مسوول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهید "پیرویان" کازرون پایان بخش این نشست بود.

این نشست با حضور "امیر حسین جمشیدی" معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش کازرون و جمعی از کارکنان اداره آموزش و پرورش و برخی ادارات شهرستان برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 50040
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید