• 1399/04/28
  • - تعداد بازدید: 174
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

توضیحات رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون در خصوص شیوه تدفین جانباختگان کرونایی

1399/04/28

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون انتخاب محلی جداگانه برای دفن جانباختگان کرونایی در آرامستان ها را به شرط رعایت دستورالعمل کشوری دفن بهداشتی اجساد این متوفیان، غیرضروری خواند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، دکتر "بندر برامکی" با اشاره به نگرانی و درخواست برخی از شهروندان مبنی بر اختصاص محل دفن مجزا برای متوفیان کرونایی، گفت: در صورتی که تدفین جانباختگان کرونا با رعایت مسایل بهداشتی و نظارت کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان انجام شود، به هیچ عنوان سلامت عموم مردم به خطر نمی افتد.

او رعایت پروتکل های بهداشتی مانند درنظر گرفتن دست کم دو متر عمق قبر این متوفیان، آغشته کردن کف قبر قبل از دفن میت با لایه ای از آهک، پوشاندن روی جسد با خاک تا ارتفاع 30 سانتیمتر بالاتر از سطح زمین و سیمان کاری و گذاشتن سنگ قبر در سریعترین زمان ممکن را از جمله مواردی برشمرد که هنگام دفن اجساد فوتی های مشکوک یا مبتلای قطعی به کرونا باید رعایت شود.

 
 

برامکی افزود: تمام افراد دخیل در فرایند کفن و دفن متوفیان کرونایی ضروری است که از وسایل حفاظت فردی مانند دستکش، ماسک، لباس ایزوله و چکمه استفاده کنند.

این مقام مسوول شبکه بهداشت و درمان اضافه کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس در کشور تا به امروز، تدفین اجساد متوفیان کرونایی شهرستان کازرون با نظارت کارشناسان بهداشت محیط انجام شده است و جای هیچگونه نگرانی بابت محل دفن آنها و تهدید سلامت عموم مردم وجود ندارد.

برامکی با بیان اینکه حضور در تجمعاتی مانند دورهمی های خانوادگی، مراسم ترحیم و ازدواج مهمترین عامل افزایش تعداد مبتلایان به کروناویروس در هفته های گذشته بوده است از شهروندان خواست با رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از حضور در اجتماعات، در حفظ سلامت خود و دیگران سهیم باشند.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 26513
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید