• 1401/01/06
  • - تعداد بازدید: 82
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کازرون

تعطیلات نوروزی مانع از تکمیل برنامه واکسیناسیون نشود

1401/01/06


ئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان تاثیر قابل توجه واکسیناسیون در افزایش ایمنی در برابر کرونا، از مردم استان و مسافران نوروزی خواست تا با اولویت دادن به سلامت خود و اطرافیان، برنامه واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» در پانصد و دومین نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه که صبح امروز، ششم فروردین برگزار شد، با اشاره به آمادگی مراکز واکسیناسیون استان برای ارائه خدمت به مراجعان تاکید کرد: مردم و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات نیز لازم است نسبت به تکمیل برنامه واکسیناسیون خود مشارکت داشته و به سلامت خود در برابر این بیماری توجه ویژه داشته باشند.

 

او کاهش نسبی آمارهای کرونا در موج ششم طی روزهای اخیر در استان را تاثیر مثبت گسترش پوشش واکسیناسیون در سطح استان و به ویژه دریافت دز دوم و سوم واکسن کرونا دانست که موجب افزایش ایمنی عمومی جامعه در برابر این بیماری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز حضور در مکان های شلوغ را خطری برای گسترش چرخه های انتقال بیماری در استان دانست که می تواند زمینه ساز موج بعدی بیماری شود و افزود: شاهد این هستیم که عده ای در سطح جامعه و بدون استناد علمی، نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی بی توجه بوده و متاسفانه دیگران را نیز به این امر تشویق می کنند؛ این در حالی است که کرونا همچنان در سطح دنیا و کشور ما قربانی می گیرد و هرگونه سهل انگاری در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی، تهدیدی برای خود و دیگران است.

دکتر سید وحید حسینی با اعلام آخرین وضعیت کرونا در استان گفت: هم اکنون دو شهرستان سرچهان و خنج در وضعیت قرمز، دو شهرستان بوانات و زرقان در وضعیت نارنجی، سه شهرستان لامرد، مرودشت و زرین دشت در وضعیت آبی و دیگر شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارد و نیاز است مسوولان شهرستانی و به ویژه فرمانداران، در مدیریت بهتر این بیماری مشارکت داشته باشند.

او تشویق مسوولان شهرستان ها به مشارکت مردم در زمینه واکسیناسیون را یک ضرورت برای بهبود وضعیت رنگ بندی کرونا در استان و پیشگیری از موج بعدی بیماری عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به بررسی آمارهای ابتلا در مناطق مختلف استان، وضعیت سلامت بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان ها و مراکز درمانی استان، آمارهای واکسیناسیون در جمعیت هدف، میزان مراجعه به مراکز 16 ساعته استان، علت های جان باختن مبتلایان کرونا از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون، آمار نمونه گیری های تشخیصی در استان و وضعیت بهبودی بیماران پرداخت.

اعلام آخرین گزارش های مربوط به مدیریت کرونا از سوی کارگروه های مختلف کرونا در استان، وضعیت اپیدمیولوژیک کرونا در استان از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون، وضعیت اشغال تخت های بیمارستانی و وضعیت بیماران کرونا در استان از سوی معاونان و مدیران ارشد دانشگاه، دیگر محور برگزاری نشست امروز ستاد مدیریت کرونا در استان بود.

قدردانی رئیس دانشگاه از خدمات مجموعه سلامت استان در ایام نوروز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این نشست با بررسی خدمات ستاد سلامت نوروزی در دانشگاه، از خدمات مجموعه سلامت استان در ایام تعطیلات نوروزی تقدیر کرد و خدمت رسانی در عرصه سلامت جامعه و کمک به نجات جان انسان ها را یک توفیق الهی خواند.

 

دکتر سید وحید حسینی با آرزوی آغاز سالی پربرکت برای تمامی مردم و به ویژه مجموعه سلامت استان، به بررسی خدمات مراکز سلامت استان طی روزهای اخیر پرداخت.

کاهش آمار انتقال بیمار به شیراز از شهرستان های فارس با تقویت خدمات بیمارستان های استان

او با اشاره به برنامه ریزی های انجام گرفته در دانشگاه برای تقویت بیمارستان های قطب استان، از کاهش میزان انتقال بیماران از شهرستان های استان به شیراز، در مقایسه با آمارهای سال های گذشته خبر داد و گفت: بر اساس بررسی های انجام شده، بیشترین میزان انتقال بیمار به مراکز بیمارستانی شیراز در سال جدید، از استان های همجوار بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین در ادامه به بررسی وضعیت دارویی استان در ایام نوروز، میزان مراجعه به مراکز اورژانس استان، آمار سوانح ترافیکی در استان، میزان مراجعه مسافران نوروزی به مراکز درمانی استان پرداخت.

بررسی خدمات رفاهی دانشگاه در ایام نوروز به کارکنان، دیگر محور مورد بررسی رئیس دانشگاه در نشست امروز ستاد سلامت نوروزی بود.

در ادامه معاونان دانشگاه و اعضای ستاد سلامت نوروزی به ارائه گزارش اقدامات انجام شده در نیمه نخست تعطیلات نوروزی امسال و برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان تعطیلات پرداختند.

این نشست صبح امروز، ششم فروردین 1401، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه و با حضور رئیس دانشگاه، مشاور عالی رئیس دانشگاه، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه، همچنین اعضای ستاد سلامت نوروزی برگزار شد.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 57193
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید