• 1399/10/17
  • - تعداد بازدید: 323
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون

تشریح وضعیت کروناویروس در شهرستان کازرون از سوی ناظران معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در فرمانداری ویژه

1399/10/17


معاون اجرایی و کارشناسان مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با حضور در فرمانداری ویژه کازرون وضعیت شیوع کروناویروس در این شهرستان را تشریح کردند.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، در این نشست دکتر "سیروس وجدانیان" معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه، گفت: کاهش موارد مثبت شناسایی و بستری کرونا در این شهرسان نسبت به هفته های گذشته، دلیل بر پایان کرونا نیست بلکه چرخه ویروس در جامعه وجود دارد و در صورت غفلت شاهد موج جدید بیماری خواهیم بود.

 
 

او بر ضرورت اعمال رفتار هوشمندانه در مقابله با کروناویروس، اجرای مصوبات ستاد کرونای شهرستان، جلوگیری از برگزاری هرگونه مراسم تجمعی و نظارت بیشتر بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز تجمعی مانند فروشگاه های بزرگ، بانک ها و اجتناب صاحبان مشاغل از ارایه خدمت به مراجعان بدون ماسک تاکیدکرد.

در ادامه کارشناس مسوول مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه نیز با اشاره به ارزیابی اقدامات تیم های عملیاتی طرح شهید حاج "قاسم سلیمانی" در مرکز خدمات جامع سلامت "سعدی" و بررسی و تجزیه و تحلیل اقدامات واحد مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت شهید "پیرویان" در مقابله با کرونا، گفت: سلامت مقوله ای همگانی است و برای ارتقای سطح سلامت جامعه، مشارکت مردم و همکاری های بین بخشی امری ضروری است.

دکتر "حمید بختیاری" ضمن قدردانی از عملکرد نیروهای بسیجی کازرون در اجرای طرح شهید سلیمانی، هدف از ارزیابی این طرح را شناخت و رفع چالش ها به منظور دستیابی به نتیجه مورد انتظار عنوان کرد.

او افزود: زمانی به وضعیت پایدار بیماری در جامعه خواهیم رسید که دو برابر دوره نهفته بیماری یعنی به مدت 5 هفته، تعداد بیماران شناسایی و بستری در بیمارستان تغییر چندانی نداشته باشد که به منظور دستیابی به این هدف نظارت بیشتر بر رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از برگزاری مراسم تجمعی ضرورت دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان کازرون نیز به مشارکت های مطلوب مسوولین اجرایی شهرستان، بسیجیان و خیرین حوزه سلامت از آغازین روزهای اپیدمی کرونا تا به امروز با شبکه بهداشت و درمان در راستای کنترل این بیماری اشاره کرد.

 
 

دکتر "بندر برامکی" ضمن بیان کلیات  اقدامات تیم های اجرایی طرح شهید سلیمانی در مدیریت و کنترل بیماری کووید19، ابراز امیدواری کرد با ساماندهی و انسجام بیشتر بین تیم های عملیاتی شاهد ادامه روند کاهش ابتلا به این بیماری باشیم.

این نشست با حضور "کرم اله رنجبر" معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه، سرهنگ پاسدار "غلامرضا توکل" فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه و هیات همراه، "وحید خاتمی فر" کارشناس مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه و "محمد مفتح" کارشناس سلامت محیط مرکز بهداشت شهید پیرویان برگزار شد.س/تدینی

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 35350
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید