• 1398/05/14
  • - تعداد بازدید: 658
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تشریح فعالیت کارگروه بررسی بیماری شایع در بخش خشت و کنارتخته از زبان رییس شبکه بهداشت

نحوه فعالیت تیم بررسی طغیان بیماری اسهال و اسفراغ در بخش خشت و کنارتخته 98/5/14

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، نحوه فعالیت کارگروه بررسی طغیان بیماری اسهال و استفراغ در بخش خشت و کنارتخته را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، دکتر "بندر برامکی" گفت: به دنبال گزارش رسیده از بیمارستان امام سجاد (ع) خشت و کنارتخته مبنی بر ابتلا 36 نفر از اهالی بخش خشت و کنارتخته به بیماری اسهال و استفراغ، تیم بررسی طغیان با حضور معاون بهداشتی، کارشناسان واحد مبارزه با بیماریهای واگیر و بهداشت محیط تشکیل و در این بخش حضور یافتند.

 
 

 او همچنین از حضور این کارگروه، رییس بیمارستان امام سجاد (ع)، رییس آبفا و شورای شهر خشت و کنارتخته در بخشداری به منظور بررسی و ریشه یابی علت شیوع این بیماری اشاره کرد و افزود: با نصب بنر در مراکز بهداشتی و درمانی، توزیع پمفلت های آموزشی پیشگیری از بیماری و آموزش به کارکنان بیمارستان ، مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت، در راستای ارتقا سطح آگاهی اهالی منطقه و کاهش ابتلا به بیماری اقدام شد.

 
 

دکتر "برامکی" ادامه داد: در دومین روز از وقوع طغیان بیماری کارشناسان مبارزه با بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در منطقه حضور یافتند و بهورزان با همراهی تیم کارشناسی و مراجعه به منازل و انجام کلرسنجی و نمونه برداری میکروبی آب شرب در چند نقطه این بخش اقدام نمودند.

 
 

او ادامه داد: در سومین روز از بروز طغیان بیماری کارشناس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به تیم بررسی دانشگاه و شبکه بهداشت پیوست، همچنین نظارت بازرسانان بهداشت محیط بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی حساس، شدت یافت.

 
 
 
 این مقام مسوول شبکه بهداشت نتیجه تمامی فعالیت ها و آزمایشات انجام شده در این منطقه را کاهش روند ابتلا افراد و کنترل بیماری عنوان کرد.
  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 8541
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید