• 1401/05/12
  • - تعداد بازدید: 184
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کازرون

تشدید نظارت کارشناس امور دارویی شبکه بهداشت و درمان کازرون بر اجرای طرح دارویار در داروخانه های شهرستان

1401/05/12


سرپرست شبکه بهداشت و درمان کازرون از تشدید نظارت کارشناس امور دارویی و رابط حقوقی این شبکه بر اجرای طرح دارویار در داروخانه های شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون، دکتر "محسن معینی" گفت: طرح دارویار با هدف افزایش تعداد دارو‌های تحت پوشش بیمه و اختصاص یارانه داروها به مصرف کننده نهایی از طریق بیمه ها از بیست و پنجم تیر 1401 در کشور در حال اجراست.

 
 

او از مهمترین مزیت اجرای این طرح به توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران، اجرای بیمه همگانی برای مردم، اصلاح الگوی مصرف دارو، کنترل قاچاق دارو، حمایت ویژه از داروهای مصرفی بیماران خاص و صعب‌العلاج و برقراری پوشش بیمه‌ای برای داروهایی که پیش از این تحت پوشش بیمه ای نبودند، اشاره کرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان ادامه داد: برخورداری از پوشش بیمه ای دارو تنها برای داروهایی است که با نسخه مورد تایید بیمه ها تجویز شده باشد و در صورت فروش دارو خارج از چارچوب مورد تایید بیمه ها، افزایش هزینه دارو به بیمار تحمیل خواهد شد.

 
 

معینی افزود: در راستای اجرای این طرح، دکتر "مریم حسین زاده" کارشناس امور دارویی و "فاطمه اژدری" رابط حقوقی و رسیدگی به شکایات این شبکه ضمن بازدید از داروخانه های کازرون، بخش خشت و کنارتخته و جره و بالاده، بر اجرای درست این طرح در داروخانه ها نظارت می کنند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 64572
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید